Obavijesti

Tech

Komentari 8

Ovo je 5 najvažnijih digitalnih trendova koji dolaze u 2018.

Ovo je 5 najvažnijih digitalnih trendova koji dolaze u 2018.
1

Trendovi u poslovanju donose prilagodbu digitalnom putovanju korisnika, a to je samo dio tema o kojima će vodeći stručnjaci raspravljati na velikoj konferenciji 13. ožujka

VIDEO

Bez obzira na to gledamo li na promjene u digitalnom svijetu s pozicije marketingaša, oglašivača, brenda ili medija, od nas se očekuje da budemo u tijeku s trendovima i tehnologijama.

To se ponekad čini kao jako težak zadatak jer je razvoj novih tehnologija sve brži, a promjene dalekosežne. Ključ svih promjena, a samim time i uspjeha je u razvoju marketinške strategije koja ima cilj razumjeti te pratiti želje korisnika. Ovo su neki od trendova koji će i na našem tržištu sigurno utjecati na kreiranje marketinških planova.

Big data, AI i chatbotovi

Sve počinje od podataka, pa tako i ovaj pregled trendova. Nikakva novost nije da različiti internetski servisi, platforme i stranice prikupljaju podatke o korisnicima. No ove godine će tvrtke puno više ulagati u analizu prikupljenih podataka kako bi poboljšale korisničko iskustvo. Više neće biti važno znati samo demografska obilježja korisnika, nego niz drugih karakteristika važnih za slanje poruke u određenom kontekstu. Time će big data omogućiti jačanje veze s kupcima i korisnicima te jačanje njihove lojalnosti prema određenom brendu. Prema Salesforceu, više od polovice marketingaša (57%) koji već koriste umjetnu inteligenciju kažu da je ona neophodna ako žele povećati dodirne točke s publikom. Kad govorimo o trendovima u Hrvatskoj, na području AI najveći uzlet zasiugrno će doživjeti chatbotovi. Iako je u svijetu, u pogledu komunikacije s korisnicima zvukom, dodirom i gestama, već napravljen veliki pomak, kod nas su vidljivi tek prvi, značajni koraci u obliku chat asistenta. Vjerujemo kako ove godine neće stati na tome.


Sve važnija personalizacija

Putovanje korisnika kroz digitalne kanale nikad nije bilo toliko zatrpano informacijama i porukama. Upravo ono što će mu zaokupiti pozornost i natjerati ga da skrene u željenom smjeru je personalizirani sadržaj. I to već donekle znamo. Ali tek sad pronalazimo odgovarajuće alate i tehnologiju da taj pristup individualiziramo. Upravo big data, AI i niz pametnih algoritama omogućuju komunikaciju s korisnicima koja se temelji na analizi podataka te online ponašanja. Većina korisnika će sve više preferirati tvrtke koje stvaraju personalizirani sadržaj i radije će od njih kupovati. 


Rast native oglašavanja

Prema Business Insideru, native oglašavanje preuzet će 74 posto svih prihoda od oglasa do 2021. godine. Iako je prisutno u Hrvatskoj, očekuje se rast ulaganja u native u 2018. iz jednostavnog razloga: korisnici reagiraju na native oglašavanje puno bolje nego na ijedan drugi oblik oglašavanja. Ovo ne treba čuditi, ako znamo da je native oglašavanje ono koje se vizualno i sadržajem uklapa u stranicu na kojoj se pojavljuje. Očekuje se da će native oglasi na društvenim mrežama jačati, a da će mobitel u ovoj godini biti najbrže rastući oglašivački kanal za native sadržaj.

Veći utjecaj influencera

Najavljenom promjenom u algoritmu Facebooka uloga influencera će dodatno rasti. I nisu samo novosti iz Facebooka naznaka da će jačati uloga influencera. Zagušenje svih komunikacijskih kanala dovodi korisnike interneta do 'utjecajnih ljudi' koji se povezuju s određenim brendovima. Influencer marketing možda neće postati najvažniji aspekt poslovanja, ali će tvrtke koje žele doprijeti do generacije Z, koja je potpuno odrasla u digitalnom dobu, svakako morati surađivati sa zvijezdama interneta. I tu ne govorimo samo o influencerima koji imaju mnogo pratitelja na nekoj od društvenih mreža, nego o onima koji pišu specijalizirani sadržaj na svojim blogovima.


Rast videa koji traje do 5 minuta

I za kraj, ne manje važan – video. Pogledamo li podatak da milijarda YouTube korisnika svakodnevno pogleda više od 500 milijuna sati videa, ne čudi da 51% marketingaša navodi video kao sadržaj s najboljim ROI-jem. Studija Google Internet Consumer Study 2017. pokazala je da gledanje videa predstavlja jednu od najpopularnijih online aktivnosti pa tako 89% korisnika u Hrvatskoj gleda online video sadržaj. Nove generacije ne obraćaju previše pozornost na kvalitetu videa, važnije im je da je autentičan i aktualan. Samim time će rasti produkcija Facebook Live sadržaja, Instagram Storiesa i drugog video sadržaja. To je ono što korisnici žele gledati, jer 51% hrvatskih korisnika interneta radije gleda video do 5 minuta trajanja, a 33% će pogledati video od 5 do 10 minuta. Samo 21% pogledat će video dulji od 10 minuta. 

Na vrijeme osigurajte svoje mjesto i budite dio druge po redu konferencije Digital Takeover koja će se održati 13. ožujka 2018. u CineStaru u zagrebačkom Branimir Centru. U prodaji su early bird ulaznice u ograničenoj količini po cijeni od 1500 kuna, a u njihovu je cijenu uključeno sudjelovanje na svim predavanjima, panelima i ostalim programskim formatima konferencije, kao i ručak, pauze za kavu te druženje nakon službenog programa uz hranu i piće.

Prvi najavljeni predavač je Peter Corbett, vlasnik čak 20 ‘Lavova’ iz Cannesa i osnivač digitalne agencije iStrategyLabs. Sve novosti o konferenciji i novim predavačima pratite na Facebooku i na www.digitaltakeover.hr.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 8
VIDEO

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh
DIGITAL TAKEOVER

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh

Predsjednik Uprave Atlantic Grupe jedan je od najuspješnijih biznismena u Europi, a njegov poslovni put do vrha inspirativna je priča o poslovanju u kojem uvijek treba imati rješenje u rukavu za najgore situacije

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja
ZNAČAJNA UŠTEDA

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja

Ljetna sezonska sniženja su završila, no to ne znači i kraj popustima i niskim cijenama. Ako pomnije pratimo ponude u trgovinama i web shopovima, proizvode po sniženim cijenama možemo kupovati tijekom cijele godine
Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska
Marka iz budućnosti

Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska

Uskoro će se na domaćem tržištu pojaviti prva digitalno-analogna kombinacija poštanske marke, čiji će dio služiti za uobičajeno slanje pošte, a dio za korištenje na blockchainu