Obavijesti

Tech

Komentari 5

Pola novih auta u Norveškoj je na električni ili hibridni pogon

Pola novih auta u Norveškoj je na električni ili hibridni pogon
1

Donekle paradoksalno, Norveška, najveći proizvođač nafte u Zapadnoj Europi, usvojila je izdašnu politiku poticanja kupovine 'čišćih' vozila, koja su izuzeta od gotovo svih poreza

VIDEO

Norveška, koja već ima najveći broj električnih automobila u odnosu na broj stanovnika u svijetu, u ponedjeljak je objavila kako električni ili hibridni automobili predstavljaju polovicu dosad registriranih novih vozila u ovoj godini. 

"Ovo je prekretnica na norveškim cestama za vozni park na električnu energiju. To pokazuje da politike zelenog prijevoza funkcioniraju", izjavio je za AFP norveški ministar klime i okoliša Vidar Helgesen.

Električni automobili u siječnju su imali udio od 17,6 posto u ukupnom broju registranih novih vozila, dok je postotak za hibridne automobile iznosio 33,8 posto, što zajedno iznosi 51,4 posto, pokazuju podaci nacionalnog informativnog vijeća za cestovni promet.

U veljači, postotak je blago pao, no i dalje je ostao na visokih 15,8 posto za električna i 32 posto za hibridna vozila.

Donekle paradoksalno, Norveška, najveći proizvođač nafte u Zapadnoj Europi, usvojila je izdašnu politiku poticanja kupovine 'čišćih' vozila, piše AFP.

Dok su automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem značajno oporezovani, električna vozila su izuzeta od gotovo svih poreza. 

Njihovi vlasnici također uživaju brojne prednosti poput besplatnog pristupa prometnicama s naplatom cestarine, zatim trajektima i javnim parkinzima, a imaju i mogućnost vožnje u traci kojom prometuju autobusi. 

U prosincu prošle godine, Norveška je registrala stotisućiti električni automobil.

No, uskraćeni zbog ograničenog dometa i visokih cijena za veće modele poput onih Teslinih, električni automobili su suočeni s konkurencijom hibridnih automobila, koji bilježe sve veću popularnost. 

Prodaja ovih automobila, koji kombiniraju motore s unutarnjim izgaranjem i elektromotore, porasla je dolaskom poboljšanih modela, kao i promjenom norveškog poreznog sustava, sa stopama koje se sada temelje na razini štetnih emisija, umjesto na jačini motora. 

Norveška želi ograničiti emisiju ugljičnog dioksida iz novih vozila do 85 grama po kilometru do 2020. godine, a taj cilj je već gotovo postignut. Brojke pokazuju kako je u veljači ove godine ta emisija iznosila 88 grama, nakon 84 grama u siječnju, u usporedbi sa 133 grama u 2012. godini kada je odluka donesena.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 5
VIDEO

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...
U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno