Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Pola novih auta u Norveškoj je na električni ili hibridni pogon

None Foto: Tesla Motors

Donekle paradoksalno, Norveška, najveći proizvođač nafte u Zapadnoj Europi, usvojila je izdašnu politiku poticanja kupovine 'čišćih' vozila, koja su izuzeta od gotovo svih poreza

Norveška, koja već ima najveći broj električnih automobila u odnosu na broj stanovnika u svijetu, u ponedjeljak je objavila kako električni ili hibridni automobili predstavljaju polovicu dosad registriranih novih vozila u ovoj godini. 

"Ovo je prekretnica na norveškim cestama za vozni park na električnu energiju. To pokazuje da politike zelenog prijevoza funkcioniraju", izjavio je za AFP norveški ministar klime i okoliša Vidar Helgesen.

Električni automobili u siječnju su imali udio od 17,6 posto u ukupnom broju registranih novih vozila, dok je postotak za hibridne automobile iznosio 33,8 posto, što zajedno iznosi 51,4 posto, pokazuju podaci nacionalnog informativnog vijeća za cestovni promet.

U veljači, postotak je blago pao, no i dalje je ostao na visokih 15,8 posto za električna i 32 posto za hibridna vozila.

Donekle paradoksalno, Norveška, najveći proizvođač nafte u Zapadnoj Europi, usvojila je izdašnu politiku poticanja kupovine 'čišćih' vozila, piše AFP.

Dok su automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem značajno oporezovani, električna vozila su izuzeta od gotovo svih poreza. 

Njihovi vlasnici također uživaju brojne prednosti poput besplatnog pristupa prometnicama s naplatom cestarine, zatim trajektima i javnim parkinzima, a imaju i mogućnost vožnje u traci kojom prometuju autobusi. 

U prosincu prošle godine, Norveška je registrala stotisućiti električni automobil.

No, uskraćeni zbog ograničenog dometa i visokih cijena za veće modele poput onih Teslinih, električni automobili su suočeni s konkurencijom hibridnih automobila, koji bilježe sve veću popularnost. 

Prodaja ovih automobila, koji kombiniraju motore s unutarnjim izgaranjem i elektromotore, porasla je dolaskom poboljšanih modela, kao i promjenom norveškog poreznog sustava, sa stopama koje se sada temelje na razini štetnih emisija, umjesto na jačini motora. 

Norveška želi ograničiti emisiju ugljičnog dioksida iz novih vozila do 85 grama po kilometru do 2020. godine, a taj cilj je već gotovo postignut. Brojke pokazuju kako je u veljači ove godine ta emisija iznosila 88 grama, nakon 84 grama u siječnju, u usporedbi sa 133 grama u 2012. godini kada je odluka donesena.

Komentari (5)
  • takvo nešto se u hrvatskoj nebude dogodilo još 100 g. djelomično zbog cijene tih auta i visine naših plača a djelomično jer se kod nas prizna samo dizel ili kako "rvatine" kažu dizlo

    7. 3. 2017,   10:21
  • Ovo je samo pitanje statusa i prestiza. Ako su vec toliko mislili na stetne emisije i ako im je toliko stalo do zelenog okolisa zasto ta ista vozila koriste cavlerive gume zimi a ne ove zimske gume bez cavala. Jer kuzni dio Norveske i jugo zapadni dio ima blaze zimsko vreme nego hrvatska a to se najvise prodaju na teritoriji Rogalanda i Zapadnog Agdera.

    7. 3. 2017,   12:02
  • ovakvo ce biti za 50 godina kad nestane benzine

    7. 3. 2017,   10:19