Obavijesti

Tech

Komentari 0

Potražnja za autima u Europi pala u prvih 8 mjeseci 2019.

Potražnja za autima u Europi pala u prvih 8 mjeseci 2019.
1

Potražnja za novim autima u Europi pala je u prvih osam mjeseci godine, budući da je njezino slabljenje na vodećim tržištima prevagnulo nad blagim rastom u zemljama 'nove' Europe, uključujući Hrvatsku

VIDEO

U razdoblju od siječnja do kolovoza u 27 zemalja EU-a (bez Malte) registrirano je 10,52 milijuna novih automobila, 3,2 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.

Potražnja za novim automobilima oslabila je na četiri od pet vodećih velikih automobilskih tržišta, uključujući Francusku, Veliku Britaniju, Italiju i Španjolsku. Blago je porasla samo na najvećem tržištu, onom Njemačke, i to za 0,9 posto.

U skupini zemalja 'stare' Europe u cjelini potražnja je pala 3,6 posto dok je u 'novoj' Europi porasla 1,2 posto, utvrdili su u ACEA-i.

U Hrvatskoj su prema podacima ACEA-e u razdoblju od siječnja do kolovoza registrirana 47.824 nova automobila, 1,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.

Među pojedinim je proizvođačima najveći udio u europskom tržištu u razdoblju od siječnja do kolovoza imala grupa Volkswagen, od 24,8 posto. Na drugom je mjestu PSA sa 16,4 posto a na trećem grupa Renault s 10,7 posto.

Pad potražnje u EU u kolovozu najveći u ovoj godini

Samo u kolovozu potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a potonula je 8,4 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, uz registriran nešto više od milijun novih automobila.

U udruženju objašnjavaju pad visokom poredbenom osnovicom u prošloj godini kada je potražnja poskočila čak 31,2 posto zbog popusta kojima su proizvođači nastojali isprazniti zalihe uoči stupanja na snagu strožih standarda za emisiju štetnih ispušnih plinova (WTLP).

Među vodećim je tržištima u kolovozu Njemačka bilježila 0,8 posto manje registriranih novih automobila nego u prošlogodišnjem kolovozu. U Španjolskoj njihov je broj potonuo 30,8 posto, u Francuskoj 14,1 posto, u Italiji 3,1 posto, a u Velikoj Britaniji 1,6 posto.

U Hrvatskoj su u kolovozu registrirana 3.403 nova automobila, 6,7 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazuju podaci ACEA-e.

Udruženje je u istom izvješću objavilo i podatke za srpanj koji pokazuju rast potražnje za novim automobilima u EU za 1,4 posto.

Među vodećim je tržištima veću potražnju za novim automobilima bilježila samo Njemačka, za 4,7 posto. Španjolska je pak bilježila snažan pad potražnje za 11,1 posto dok je u Francuskoj i Italiji gotovo stagnirala.

Rezultat na razini EU-a podupro je snažan rast broja registriranih novih automobila u zemljama 'nove' Europe, za 13,4 posto, primjećuju u ACEA-i.

U Hrvatskoj je u srpnju registrirano 6.205 novih automobila, 8,5 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazuju podaci udruženja.

6,7 posto više novih automobila, odnosno 3.403 vozila. Dok je srpnju ostvaren nešto viši rast od 8,5 posto, odnosno prodanih 6.205 novih automobila. (mz)

Pokretanje videa...

00:48
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?

Plus+ Sa stručnjakom za kibernetičku sigurnost razgovarali smo o pozadini zabrane TikToka, tehnološkim posljedicama ako ih netko kupi i kako bi takav TikTok funkcionirao

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta
PRISTUPAČAN I SNAŽAN

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta

X8b dolazi u kućištu tankom samo 6,8 mm te je među najtanjim uređajima, a i prilično je lagan sa svojih 166 grama.
Suradnja u AI-ju Hrvatske i Slovenije može donijeti veću konkurentnost poduzeća
AI KONFERENCIJA

Suradnja u AI-ju Hrvatske i Slovenije može donijeti veću konkurentnost poduzeća

Konferenciju su organizirali Infobip, Slovensko-hrvatski poslovni klub SLO CRO i slovensko veleposlanstvo u Zagrebu, s ciljem razmjene znanja i iskustava u primjeni AI-ja u poduzećima kako bi s time uspješnije poslovali.