Prijatelji su obitelj koju biramo: Otkrili i da su genetski slični

Analizom gena znanstvenici su otkrili da prijatelji dijele gene kao da su rod u četvrtom koljenu. Napravili su i kalkulator koji predviđa tko bi mogao biti prijatelj

Analiza gotovo 1,5 milijuna genetskih markera pokazala je da prijatelji koji nisu u rodu međusobno sliče genetski.

- Gledajući cijeli genom, otkrili smo da smo genetski slični našim prijateljima. Imamo više zajedničkog DNK s ljudima koje smo izabrali za prijatelje, od potpunih stranaca u istoj populaciji - navodi James Fowler sa Sveučilišta Kalifornija u priopćenju. S kolegom Nicholasom Christakisom s Yalea obavio je analizu genoma, koristeći podatke iz studije koja je pratila bolesti srca kod ljudi i njihove djece. Ta ista studija je uključivala i podatke o tome tko je prijatelj s kim, ljude iz iste populacije i europskog podrijetla.

Znanstvenici su analizirali 1932 osobe i otkrili da prijatelji dijele 1 posto gena, odnosno da su povezani kao rođaci u četvrtom koljenu.

Fowler je za Washington Post rekao i kako su napravili kalkulator prijateljstva, kojim mogu predvidjeti tko bi mogao biti prijatelj, na temelju genetskih podataka.

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV