Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Prvi njemački grad: Hamburg je uveo zabrane za dizelaše

None Foto: Fabrizio Bensch/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

U veljači je sud u Stuttgartu u jednoj presudi gradovima načelno dozvolio uvođenje zabrana prometa vozilima na dizelski pogon u svrhu smanjenja količina dušikovog oksida u većim gradovima

Hamburg je u četvrtak kao prvi njemački grad uveo zabrane prometa vozila s dizelskim motorima na pojedinim prometnicama a političari apeliraju na automobilsku industriju kako bi se pronašlo rješenje za problem sa zagađivanjem zraka i izbjegle opće zabrane.

„Još možemo spriječiti zabrane. Jer uskoro će i drugi gradovi početi uvoditi zabrane jer neće imati izbora“, rekao je potpredsjednik zastupničkog kluba socijaldemokrata u Bundestagu Soeren Bartol za javni servis rbb.

On je od njemačke kancelarka Angele Merkel zatražio da se „konačno pokrene“ po ovom pitanju.

Socijaldemokratska ministrica zaštite okoliša Svenja Schulze se iznova u razgovoru za medije grupe Funke od četvrtak založila za tehničke promjene na dizelskim motorima koji bi omogućili smanjenje emisije dušikovih oksida.

Ovom rješenju se zbog visokih troškova opire automobilska industrija a podršku u tomu daje joj kancelarka Merkel i demokršćanski ministar prometa Andreas Scheuer. Automobilska industrija umjesto toga predlaže promjene na softveru vozila što je međutim moguće samo kad manjeg broja dizelskih automobila.

U veljači je sud u Stuttgartu u jednoj presudi gradovima načelno dozvolio uvođenje zabrana prometa vozilima na dizelski pogon u svrhu smanjenja količina dušikovog oksida u većim gradovima.

Od zabrane su izuzeta samo ona vozila koja posjeduju oznaku 6 a to su u pravilu vozila koja su se počela proizvoditi od 2016.

U raspravu se sad uključila i desno populistička Alternativa za Njemačku (AfD) koja velike stranke optužuje da dozvolama zabrana žele „oduzeti imovinu narodu“. Predstavnici koalicijske socijaldemokratsko-demokršćanske vlade AfD-u predbacuju ubiranje jeftinih političkih bodova.

„AfD-u uopće nije stalo do rješenja dizelskog problema nego se sada profilira kao zaštitnik građana“, zaključio je demokršćanski političar Ingo Senftleben.

Greenpeace smatra da su zabrane za određene dionice dvije prometnice u Hamburgu „čista kozmetika“.

„Nije dovoljno uvesti zabranu za nekoliko stotina metara prometnica da bi se poboljšala kvaliteta zraka u gradovima“, priopćio je Greenpeace povodom uvođenja zabrane u Hamburgu.

 

Komentari (8)
  • I ovak ima odpadaka polovni kod nas vise nemos kupt normalan auto a sad pogotovo ce bit

    31. 5. 2018,   17:47
  • to je polako opet pljačka,tjeranje da iako imaš mlađi auto moraš kupit najnoviji. neznam kakve norme imaju vozila javnih službi tamo po gradovima ali po meni to bi prvo trebali modernizirat vozne parkove i tek onda udarat po osobnim vozilima.

    31. 5. 2018,   14:03
  • Kad bude cjena auta novog u okvirima nasih mogucnosti kupovat cu ga svake 2 god novog a do tada nista!cijena lizinga u njemackoj od 250e je za njihovu placu od 2000e kao kod nas za nasu placu od 5000kuna da je 500kn ...opet lopovluk zabranit ce nam disanje u drugim zemljama morat cemo placat zrak kad dodem kod njih lopovluk

    31. 5. 2018,   14:23