Obavijesti

Tech

Komentari 0

Savladavanje matematike računanjem na prste dobro je za mozak

Pustite ih: Učenje matematike na prste razvija kreativnost
1

Računanje uz pomoć prstiju kod djece potiče razvoj matematičkih sposobnosti, a mozak ima posebno područje koje pamti takvo razmišljanje

VIDEO

Većina djece osnovne matematičke radnje počinje savladavati računajući na prste. Međutim, ako zadrže naviku prebrojavanja prstima, već u drugom razredu potiče ih se da to ne rade.

No nova neurološka istraživanja pokazuju kako je takav način rada izrazito koristan. Istraživanje neurologa Ilarije Berteletti i Jamesa R. Bootha iz 2015. pokazalo je kako naš mozak 'vidi' prste pri računanju čak i kad ih ne koristimo.

Za to je zaduženo, kako u svom tekstu za časopis Atlantic tumači matematičarka sa Stanforda, prof. Jo Boaler, područje mozga koje je 'zaduženo' za prste. Berteletti i Booth tako su otkrili da se, kad su djeci u dobi od osam do 13 godina dali kompleksnije zadatke sa zbrajanjem, njima 'palilo' baš to područje u mozgu. To se događalo i kad učenici nisu računali uz pomoć prstiju.

Isto područje reagiralo je i kad su djeca rješavala zadatke s višim brojevima i više računskih operacija. Pretpostavlja se i kako pijanisti, upravo zbog korištenja prstiju, često imaju veće matematičke sposobnosti od onih koji nisu učili svirati.

Kreativan pristup matematici

Prof. Boaler navodi kako su drugi znanstvenici utvrdili da su djeca koja su više koristila prstiće za rješavanje matematike u prvom razredu kasnije bila bolja u uspoređivanju i procjeni brojeva. Ovo vizualno znanje moglo se vidjeti i kod studenata.

- Neurolozi često raspravljaju o tome zašto učenje uz pomoć prstiju može pokazati budući uspjeh u matematici, ali svi se slažu: Ovo je znanje kritično za taj uspjeh. Pritom je vodeći stručnjak u ovom području, Brian Butterworth, napisao za učenike koji nisu učili brojeve ‘razmišljajući’ prstima da brojevi nikad neće biti pravilno ‘smješteni’ u njihovu mozgu - piše prof. Boaler, koja i sama istražuje učenje i poučavanje matematike uz pomoć vizualnog i proširenog načina mišljenja.

Jo Boaler razvila je i program uz koji svojim studentima na Stanfordu pomaže da svladaju tjeskobu zbog učenja i nerazumijevanja matematike. Kako sama tumači, to postiže upravo razvojem kreativnih pristupa matematici. Stoga, ističe, nije dobro prekidati djecu u tom kreativnom matematičkom razvoju, kad za računanje koriste prste, posebno jer se to znanje proteže duboko u odraslu dob. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Informatika je u Hrvatskoj i dalje 'muško' zanimanje: Dečki su spretniji s računalima...
STEM JE ZA SVE

Informatika je u Hrvatskoj i dalje 'muško' zanimanje: Dečki su spretniji s računalima...

Istraživanje IDIZ-a pokazuje da su djevojke u Hrvatskoj još nesklone STEM zanimanjima. Razgovarali smo sa stručnjakinjom za AI, dr. Lanom Žajom, zašto je tako i hoće li nas umjetna inteligencija prestići

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju
Otkrivamo cijene preskupih izleta: Ni ulaznice za muzeje nisu besplatne za učenike
RODITELJI ŠOKIRANI

Otkrivamo cijene preskupih izleta: Ni ulaznice za muzeje nisu besplatne za učenike

Roditelji se pitaju što košta i po 60 eura za dan, u agencijama kažu - mi smo nemoćni, svi računaju punu cijenu, a cijene su od lani porasle od 10 do 15 posto