Obavijesti

Tech

Komentari 85

S osam kuna prijeđe 100 km, a treba mu 5 sati da ga napuni

S osam kuna  prijeđe 100 km, a treba mu 5 sati da ga napuni
5

Nema ulja, antifriza, filtera ni svjećica. Jedino treba pumpati gume i glancati ga. Treba puniti akumulator, objašnjava Roman. Najčešće ga puni u svojoj garaži

VIDEO

O električnom autu sam sanjao u mladosti. Kad sam 1983. godine u magazinu Sam svoj majstor vidio električnog Fiću želio sam i ja napraviti električni auto, govori nam Roman Sajko (53) iz Zagreba, ponosni vlasnik dva električna Trabanta.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

01:07
trabant

Iako je po struci inženjer prometa i nikada nije imao doticaj s elektrotehnikom to ga nije spriječilo da ispuni svoj san iz srednje škole. Prvi auto kupio je za 600 kuna 2004. godine. Trebalo mu je čak tri godine da ga prebaci na električni pogon. Drugi je nabavio 2012. preko oglasa. Platio ga je također 600 kuna i ukupno u njega uložio oko 4500 eura, ali ga je za razliku od prvoga na električni pogon prebacio za samo šest mjeseci.

 
- Kad sam prvi auto krenuo prepravljati nisam imao puno iskustva pa mi je u početku pomagao jedan dečko koji se razumio u elektrotehniku. No on je brzo odustao kada je vidio da se radi o relativno složenom procesu. Nakon toga sam krenuo čitati po internetu, raznim enciklopedijama i puno sam naučio - kaže Sajko.

trabant

Morao je eksperimentirati da dođe do željenog cilja. Iako su mu se prijatelji smijali kada im je rekao što planira napraviti, Roman nije odustao.


- Prvo sam izvadio benzinski motor i stavio elektromotor koji se spoji preko prirubnice na mjenjač. Ugradio sam akumulatore i kontrolor koji onda daje struju motoru - kratko i jasno objašnjava Sajko.

Dodaje kako će uvijek pamtiti kada je 2007. godine. U prvom Trabantu provozao Matu Rimca.


- Kada je tek kretao sa svojom kompanijom nazvao me i dogovorili smo se da ću mu pokazati Trabanta. Provozali smo se i bio je oduševljen - prisjeća se Sajko.

S Traubekom kako ga zove, svaki dan ide na posao, a sto kilometara ga košta samo 8 kuna. Također nema prevelike brige o limenom ljubimcu.

- Nema ulja, antifriza, filtera ni svjećica. Jedino treba pumpati gume i glancati ga. Treba puniti akumulator, ali to je kao točenje goriva - objašnjava Roman. Najčešće ga puni u svojoj garaži. Treba mu pet sati da ga napuni, a po Zagrebu ga puni besplatno.

- Kako je sve više punionica u Hrvatskoj sada se usudim sve više putovati s njime. Bio sam do Trakošćana, Bjelovara, Koprivnice i nadam se ići sve dalje s njime - govori Sajko. Bilo bi mu žao prodati ga. Ponuda bi trebala biti izdašna.     

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 85
VIDEO

Dr. Josip Paladino: 'Kod kuće sam papučar, ne jedem ništa cijeli dan i odlično sam'
VELIKI INTERVJU

Dr. Josip Paladino: 'Kod kuće sam papučar, ne jedem ništa cijeli dan i odlično sam'

Naš najbolji neurokirurg, prof.dr. Josip Paladino iza sebe ima 46 godina rada u struci, i nema namjeru stati. Iako stručnjak za mozak, njega kroz život vodi srce, kaže nam

Veliki vodič za Eurosong: Kako glasati, tko će voditi, kada će nastupati naš Baby Lasagna?
SVE ŠTO TREBATE ZNATI

Veliki vodič za Eurosong: Kako glasati, tko će voditi, kada će nastupati naš Baby Lasagna?

U finale Eurosonga prolazi 10 najboljih pjesama iz prvog polufinala, i 10 iz drugog. Uz njih, u finalu se natječu i 'Big 5' zemlje, kao i zemlja domaćin
Koch je zbog petardi oglušio, a Maksimir je opisao rečenicom: Pravi stadion, smrdi po urinu!
BOLUJE OD NEIZLJEČIVE BOLESTI

Koch je zbog petardi oglušio, a Maksimir je opisao rečenicom: Pravi stadion, smrdi po urinu!

Iako je u Dinamu proveo samo jednu sezonu, zavolio je taj klub i Zagreb i volio bi još jedanput doći na utakmicu. Pamti Mikića, Vukojevića, pobjedu u Amsterdamu..., a prije 17 godina je rekao: 'Modrić je najbolji na svijetu'