Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Šarmer s pokrićem: Zastavin Fićo slavi svoj 63. rođendan

None Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Bio je malen i mogao se parkirati bilo gdje, a o njegovoj popularnosti svjedoči činjenica da se moralo čekati i do tri mjeseca kad bi ga se naručilo u salonu...

U bivšoj Jugoslaviji u Kragujevcu radničkoj klasi su prije 63 godine predstavili prvi licencni model Fiata - Zastava 600/750.

Popularni Fićo postao je nezamjenjivo prijevozno sredstvo. Kragujevačka Crvena zastava od tog 18. listopada 1955. do 18. studenog 1985. godine proizvela je 923.487 primjeraka Fićeka.

- Auto nije bio toliko popularan zbog svojih performansi jer nije ni bio osobito udoban, nego zbog činjenice da je bio jeftin i dostupan radničkoj klasi. Bio je malen i mogao se parkirati bilo gdje, a o njegovoj popularnosti svjedoči činjenica da se moralo čekati i do tri mjeseca kad bi ga se naručilo u salonu - objašnjava predsjednik Fićo fan kluba iz Zagreba Zdenko Šaban.

Tadašnji Fićo, nastavlja on, u rangu je današnjeg Opela ili Renaulta. Oko 1968. godine za kupnju novoga Fiće radnik je trebao izdvojiti 18 prosječnih plaća, a vozili su ga u mnogim službama, od pomoći na cesti do tadašnje milicije.

Fiću je s ulica polako istisnula Zastava 101, a poslije nje stigao je Yugo.

Komentari (110)
  • "Bil je tolko popularan, da se na njega moralo čekati bar tri mjeseca" Je sto posto se čekalo zbog popularnosti.

    19. 10. 2018,   19:40
  • Koliko je bio popularan, toliko nije valjao. Ljeti bi par puta od Dubrovnika do Splita prokuhao. Zato im i jesu poklopci motora stalno bili podignuti. Vi hvalite kršine, onog doba. Ako treba priznati, bio je popularan i najbolji proizvod iz Zastava tvornice. Ako je Zastava fićo bio najbolji iz Zastava tvornice, onda mogu misliti kakvi su im drugi auti bili.

    19. 10. 2018,   20:36
  • Ovo nas je dovelo u takvu situaciju - komunjare još vladaju i zato propadamo ko yuga

    19. 10. 2018,   21:51