Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Škoda Kamiq mogla bi postati ljubimac kupaca u Hrvatskoj

None Foto: Škoda 13

U Švicarskoj i Francuskoj isprobali smo novi Škodin automobil koji bi mogao zavladati klasom malih SUV-ova. Najprostraniji je među konkurentima i od većine njih djeluje mnogo ozbiljnije i praktičnije

Kompaktna ili takozvana Golf klasa više nije u prvom planu. Mali gradski SUV-ovi ove bi godine trebali činiti oko 25% ukupne prodaje u Hrvatskoj što znači da su ovi automobili na prepad potpuno osvojili tržište. A i sve ih je više. Novi jaki adut stiže iz Češke. Nakon Kodiaqa i Karoqa, stiže i Kamiq, auto koji bi trebao postati veliki hit. U to smo sigurni nakon što smo i sami isprobali automobil na svjetskoj prezentaciji održanoj u Švicarskoj i Francuskoj. 

Kamiq je nešto veći od prosjeka svoje klase. Opel Crossland X, Seat Arona, Hyundai Kona, Kia Stonic, svi ovi automobili su manji. Kamiq se tako prije može mjeriti s popularnim Volkswagenom T-Rocom nego s manjim T-Crossom. Dugačak je 424 centimetra, no ono što pruža u unutrašnjosti odaje dojam da se radi o mnogo, mnogo većem autu. Na stražnjim sjedalima prostora ima u obilju, mnogo više nego u prosječnom kompaktu, gotovo kao i u Octaviji. I prtljažnik je dosta velik. U njega stane 400 litara što ‘mali’ Kamiq čini sasvim prikladnim obiteljskim automobilom.

Foto: Škoda

Kamiq je nakon Kodiaqa i Karoqa treći SUV u Škodinoj ponudi i dizajnerski zadržava prepoznatljive oštre linije svojih prethodnika, barem sprijeda i s boka. Straga je auto osjetno originalniji od ostalih Škoda. Sve u svemu, izgled koji će se svidjeti većini. U unutrašnjosti koja u top izvedbama izgleda zaista dobro i profinjeno većina elemenata je preuzeta s nove kompaktne Škode Scale. Zapravo i mnogi mehanički elementi pogona, motora i drugo je također preuzeto sa Scale tako da je Kamiq zapravo njen svojevrsni manji SUV blizanac.

Foto: Škoda

U Kamiqu će se nuditi tri benzinska i jedan dizelski motor. Jednolitreni trocilindrični benzinci imaju 95 i 115 KS, četverocilindrični motor obujma 1,5 litara razvija 150 KS, a dizelski 1.6 TDI ima 115 KS. Očekuje se da će se najviše tražiti modeli s benzinskim motorom i 115 KS. Svi motori osim osnovnog benzinskog mogu biti opremljeni automatskim DSG mjenjačem, a pogona na sve kotače nema i neće ga biti. No nekih terenskih svojstava ipak ima jer Kamiq nudi najveći razmak od tla u klasi.

Foto: Škoda

U vožnji se Kamiq pokazao zaista ugodnim. Pri agresivnijem prolasku kroz zavoje doimao nam se bolji od prosjeka klase, a udobnost ovjesa zaslužuje vrlo dobru ocjenu. Isto vrijedi i za razinu buke prilikom vožnje većim brzinama. Kamiq je vrlo dobro opremljen već od osnovne razine. U serijskoj opremi osnovnog modela tako su LED svjetla što je raritet u klasi, a tu je i sve drugo potrebno uključujući i mali dodirni zaslon promjera 6,5”. U top izvedbama Kamiq nudi i najveći zaslon u klasi promjera 9,2 inča i luksuzne detalje poput grijanih stražnjih sjedala.

Foto: Škoda

Osnovni model s Active opremom i 95 KS stoji od 121.187 kuna, a očekuje se da će se najbolje prodavati model sa 115 KS i srednjom Ambition opremom za 137.790 kuna. Najjeftiniji dizel dođe 158.669 kuna. Vrlo dobre cijene i jamac da će Kamiq postati vrlo važan “igrač” na našem tržištu. Očekuje se da će ga godišnje u Hrvatskoj odabrati oko 1000 kupaca što bi ga učinilo jednim od najbolje prodavanih SUV-ova. Naručiti ga se može već od sredine rujna, a na hrvatsko tržište stiže polovicom listopada.

Komentari (29)
  • Jucer Ljubo Jurcic kaze da je nova recesija na pomolu tak da nista od novog auta😂😂

    29. 8. 2019,   17:55
  • Mljac. Da barem dobim na nagradnoj igri. Moja punoljetna. Ovo bi nam bila cetvrta Škoda.

    29. 8. 2019,   17:57
  • Mogla bi da imamo para

    29. 8. 2019,   17:24