Obavijesti

Tech

Komentari 128

Smrt dizelu: Oni su vrsta koja izumire i na cestama Hrvatske

Smrt dizelu: Oni su vrsta koja izumire i na cestama Hrvatske
3

Ove godine bilježi se drastičan pad prodaje automobila s dizelskim motorom. Nakon pet godina dizel više nije energent broj jedan kod novih auta

VIDEO

Automobili s dizelskim motorom su vrsta koja izumire. Neke marke poput Toyote već su se gotovo potpuno odrekle dizelskih motora, a također je sve više manjih modela koji se zbog smanjenog interesa ne nude s dizelskim motorima. Svjež primjer za to je nova Škoda Fabia. 

Glavni razlog naglog i drastičnog pada interesa za automobile s dizelskim motorima je svjetska “antidizel kampanja”, koja je očito doprijela i do Hrvatske. Na svakodnevne vijesti o štetnosti dizela i zabranama za njihovu vožnju niti prosječni hrvatski kupac, koji je tradicionalno naklonjen dizelu, očito nije mogao ostati ravnodušan. 

Tu je još jedan veliki problem.  Kako bi udovoljili sve strožim normama o ispušnim plinovima, dizelski automobili moraju koristiti sve skuplje sustave pročišćavanja, što drastično utječe i na povećanje njihove cijene. Benzinci koji su se potrošnjom posljednjih desetak godina opasno približili dizelskim motorima još su jedan faktor koji govori protiv automobila s dizelskim motorima.

Zbog svega toga dizeli su sve manje tražena roba, a prije nekoliko godina činilo se da će u potpunosti potisnuti benzince. Tako je bilo i na našem tržištu. Još i prošle godine automobili s dizelskim motorima su držali 55% tržišta novih automobila, a 2015., kad su bili na vrhuncu, gotovo dvije trećine, 62% tržišta.

U prvih osam mjeseci ove godine dizeli su naglo pali na 41,5% tržišta, a njihov udio i dalje iz mjeseca u mjesec pada. S obzirom na to da će se taj trend neminovno nastaviti, dizeli su bez sumnje osuđeni na propast. U bliskoj budućnosti više gotovo neće biti automobila na dizelski pogon, dizelski motori vratit će se tamo gdje su bili prije četrdeset do pedeset godina, uz rijetke iznimke pokretat će samo brodove, kamione i radne strojeve. Idućih nekoliko desetljeća opet pripadaju benzinu jer se ostali alternativni pogoni vrlo sporo šire.

Mediji su puni priča o električnim i hibridnim automobilima, no njihovi udjeli na tržištu su gotovo zanemarivi. Na tisuću benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj se proda otprilike jedan električni i desetak hibridnih automobila. A iz godine u godinu njihov udio tek minimalno raste. I na svjetskoj razini udio električnih automobila je zanemariv. S plug-in hibridima čine manje od 1% prodaje. Niti plin nije popularan među kupcima novih auta. Već godinama drži mali udio uglavnom oko 1 posto. 

BENZIN 56,3 %
Bio je uvjerljivo najpopularniji i sad se vraća
DIZEL 41,5 %
Do prošle godine broj jedan, a sada u velikom padu
STRUJA 0,1 %
I dalje se prodaje zanemarivo malo auta na struju
HIBRID 1,2  %
Raste posljednjih pet godina, no rast nije silovit
PLIN 0,9 %
Broj novih auta s plinom posljednjih godina stagnira
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 128
VIDEO

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?

Plus+ Sa stručnjakom za kibernetičku sigurnost razgovarali smo o pozadini zabrane TikToka, tehnološkim posljedicama ako ih netko kupi i kako bi takav TikTok funkcionirao

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta
PRISTUPAČAN I SNAŽAN

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta

X8b dolazi u kućištu tankom samo 6,8 mm te je među najtanjim uređajima, a i prilično je lagan sa svojih 166 grama.
Suradnja u AI-ju Hrvatske i Slovenije može donijeti veću konkurentnost poduzeća
AI KONFERENCIJA

Suradnja u AI-ju Hrvatske i Slovenije može donijeti veću konkurentnost poduzeća

Konferenciju su organizirali Infobip, Slovensko-hrvatski poslovni klub SLO CRO i slovensko veleposlanstvo u Zagrebu, s ciljem razmjene znanja i iskustava u primjeni AI-ja u poduzećima kako bi s time uspješnije poslovali.