Obavijesti

Tech

Komentari 0

Spačeki okupirali Trg: Ma ovo je naš automobilski Woodstock

Spačeki okupirali Trg: Ma ovo je naš automobilski Woodstock
34

U Samobor gdje se ove godine održava najveće okupljanje Spačeka ovaj je tjedan iz čitavog svijeta stiglo više od 10.000 obožavatelja ovog kultnog francuskog automobila. Susret traje do nedjelje

VIDEO

Ovo je najbolji festival na svijetu, naš automobilski Woodstock, razdragano nam priča Matt iz Velike Britanije, koji je poput desetak tisuća drugih ljudi prošlog tjedna sjeo u Spaček i stigao u Samobor.

Grad podno Žumberka je 30. srpnja do 4. kolovoza domaćin Svjetskog susreta Spačeka. Više od 3000 automobila i više od 10.000 ljudi stiglo je u golemi kamp koji je specijalno za ovu priliku sagrađen na velikoj livadi pokraj autobusnog kolodvora.

Već i tijekom vožnje prema kampu primijetite da se nešto posebno događa, svaki treći auto na cesti je Citroën 2CV, popularni Spaček, no tek kad uđete u nepregledno veliki kamp, postajete svjesni o kakvom se događaju zapravo radi. Atmosfera u kampu nalikuje na atmosferu nekog velikoga glazbenog festivala. Posvuda šatori, male kamp kućice, jedna obitelj je ispred svojeg Spačeka čak postavila poveći bazen. Zabavlja se, druži, pije, sluša glazba. Ljubitelji Spačeka stigli su iz svih krajeva Europe i svijeta. Vidjeli smo registracije Norveške, Portugala, pa čak i jedan auto s australskim oznakama. Naravno, prednjače Francuzi. 

Pokretanje videa...

Svjetski susret spačeka 01:10


Vruće je ovdje kod vas, govori Romain dok na 34 stupnja pokušavamo pronaći barem malo hlada i dodaje: “No nije kao kod nas u Parizu. Kad smo prije tjedan dana krenuli za Samobor, bilo je 40 stupnjeva, a po putu smo imali sve - žegu, oluju, tuču, pa čak i malo snijega u Alpama. Ali Deuche (francuski nadimak za 2CV) preživio je sve to, kao i dosadašnjih 180.000 kilometara. Ovo je najbolji auto, nezaustavljiv je, možete ga popraviti u svakom selu uz osnovni alat, ako negdje zapnete, nekoliko jačih muškaraca mogu ga podignuti, izuzetno je udoban, iznenađujuće prostran, dobar na terenu. Ma jednostavno najbolji”. Nekoliko minuta kasnije dobivamo potvrdu o jednostavnosti Spačeka i kolegijalnosti svih njegovih ljubitelja. Jedan ekstremno spušteni spaček s trkaćim obilježjima zapeo je na rubnik. Suvozač izlazi iz auta, dotrčava još nekoliko ljudi iz drugog Spačeka rukama podižu i guraju auto. Vožnja se može nastaviti. 


Ako ste aktivni, volite prirodu i avanture, nema boljeg auta od Spačeka, uvjeren je Daniel iz Njemačke, koji je u Samobor došao sa suprugom i dvoje male djece. Ovaj Spaček, govori Daniel pokazujući na šareno oslikani autić s golemom gumenom patkom na krovu, u obitelji je od sedamdesetih. “Ja ga vozim već dvadesetak godina i od tada smo bili na svim svjetskim susretima 2CV-a. Nizozemska, Poljska, Portugal, Grčka, Austrija... Ne pamtim više gdje smo sve bili. I kad je žena bila trudna i kad su djeca bila mala, dolazili bismo. Ne može se propustiti najzabavniji događaj u svijetu”, zaključuje Daniel. 

 

Najvažniji auto u povijesti Francuske
Spaček je nastao 1948. godine kao automobil koji je trebao pomoći u motorizaciji opustošene i osiromašene Francuske. Trebao je biti predstavljen i prije rata, no Francuska je objavila rat Njemačkoj samo nekoliko tjedana prije planirane premijere 1939. godine. Konstruktori su zato vrijeme tijekom rata i nakon njegovog završetka iskoristili da bi usavršili automobil. Kada je spaček predstavljen novinari i struka su mu se masovno rugali, no prodaja je, strelovito rasla. Godine 1949. je prodano 876 auta, 1950. već 6196, 1952. više od 21.000 primjeraka. Do 1990. kada se proizvodnja konačno ugasila prodano je pet milijuna Spačeka i još četiri milijuna Amija, Dyana i drugih modela zasnovanih na spačeku. Prva verzija Spačeka imala je samo 9 KS i mogla je 'pojuriti' samo 64 km/h. Kroz godine snaga je rasla, a najsnažnija verzija imala je 33 KS i jurila 115 km/h. Spaček se proizvodio i u tadašnjoj Jugoslaviji, odnosno u Kopru. 
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli  smo i do pobjede...
VELIKA MOTIVACIJA

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli smo i do pobjede...

Nastavnica informatike Jelena Radlović i njezini učenici u I. gimnaziji Osijek po treći put su se prijavili za sudjelovanje u edukativnom projektu tvrtki STEMI i Infobip uz podršku A1. Učenici su željni novih znanja
CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama
ATTEND PROJEKT

CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama

U dvije godine provedbe 32 odgojno-obrazovne ustanove u 22 grada opremljene su modernim uređajima, računalima i programima, te su educirani stručnjaci koji rade s djecom s teškoćama