Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Stručnjak za fintech otkrio nam je najnovije trendove

None Foto: Photographer: Elisabeth Ohlson Wallin

Christoffer Malmer predstavnik je velikog skandinavskog oglašivača koji u komunikaciji koristi umjetnu inteligenciju, strojno učenje i automatizaciju

Tehnologija i kreativnost teme su šestog izdanja festivala Dani komunikacija koji se održava od 12. do 15. travnja, a domaćin je još jednom grad Rovinj i kreativni ambijent hotela Lone. Iz godine u godinu Dani komunikacija bilježe sve veći porast posjetitelja i rast festivala po raznim pokazateljima, a jedan od njih je i zavidan broj globalnih predavača. Razgovarali smo s jednim od ovogodišnjih predavača koji je među najvećim stručnjacima za fintech ulaganja i uvijek ukorak s tehnološkim inovacijama, Christofferom Malmerom. Termin fintech podrazumijeva financijsku tehnologiju – novu tehnološku inovaciju kojoj je cilj nadmetati se s tradicionalnim metodama plaćanja putem mobilnog plaćanja, kriptovaluta i sl.

Na Danima komunikacija, kao jedan od čelnih ljudi velikog oglašivača, vodeće skandinavske banke Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), podijelio je svoje iskustvo i korištenje najnovijih tehnoloških postignuća poput fintecha i blockchaina u svrhu unapređenja komunikacije i poslovanja tvrtke. Prezentirao je i njihovo najnovije postignuće – digitalnog suradnika banke, virtualnog agenta pod imenom Amelia, koja će dugoročno omogućiti individualiziranu uslugu koju SEB nudi svojim kupcima. Za 24sata ekskluzivno nam je ispričao na koji način nove tehnologije donose promjene u poslovanju.

Na koji način umjetna inteligencija, strojno učenje i automatizacija utječu na promjene u poslovanju banaka i kako mogu unaprijediti komunikaciju i poslovanja tvrtke?
 SEB banka ulaže u fintech poduzeća i tako podržava digitalizaciju i automatizaciju. Umjetna inteligencija je područje u koje je SEB banka investirala kako bi razvila dodatnu vrijednost za korisnike. Aida, virtualni asistent korisniku (IPsoft) je predstavljen u lipnju 2016. i trenutno stoji na raspolaganju zaposlenicima na internom helpdesku istovremeno pomažući korisnicima npr. s računima, karticama, informacijama o podružnicama i zakazivanjem sastanaka sa savjetnicima. Također, SEB priprema prototip Watson (IBM) čija je uloga razumjeti načine na koje umjetna inteligencija može pomoći u boljem razumijevanju ponašanja korisnika, a prema tome onda i korisnicima pružiti personaliziranije savjete. Automatizirana tehnologija se već koristi kako bi se povećala učinkovitost poslovanja, ali i zaposlenicima oslobodila vrijeme koje mogu provesti s korisnicima. Već neko vrijeme banke koriste umjetnu inteligenciju kao što je strojno učenje za npr. algoritamsko predviđanje promjena na tržištu i automatsko otkrivanje cijena. Sada vidimo da je strojno učenje korišteno za razumijevanje ljudi i interakciju s njima, za razumijevanje govora i slika u stvarnom vremenu, za oblikovanje znanja iz različitih informacija i značajnih količina nestrukturiranih podataka – omogućujući bankama, poput SEB banke, da ponude korisnicima personaliziranije savjete.

Kriptovalute, kripto-imovina, pametni ugovori, distribuirana burza i distribuirane aplikacije samo su neke od primjena blockchaina. Vodeće svjetske financijske institucije već rade na vlastitim implementacijama Blockchaina. Koje su po vama prednosti Blockchain tehnologije, a koji nedostaci – ako ih ima?
 Trenutno SEB banka istražuje područje Blockchain tehnologije i DLT-a kroz niz različitih suradnji. Kroz partnerstvo s Ripple fintech poduzećem. SEB istražuje mogućnosti plaćanja pomoću Blockchain tehnologije, a  kao prva nordijska banka provela je i prvo live plaćanje blockchainom. U suradnji s Nasdaqom, SEB testira novu platformu za trgovanje investicijskim fondovima baziranu na Blockchain tehnologiji koja za cilj ima stvaranje bržeg, jednostavnijeg, učinkovitijeg i pouzdanijeg tržišta za svoje korisnike. Blockchain i tehnologija distributivne digitalne knjige udjela (DLT) ne automatiziraju postojeće procese. Upravo suprotno, oni su dizajnirani da transformiraju način poslovanja u budućnosti. Tehnologija uvodi metode razmjene digitalnih sredstava uklanjajući pritom rizik od neplaćanja, a pokaže li se uspješnom, tvrtke će se sve više okretati Blockchainu za uspostavljanje povjerenja među strankama bez potrebe za pouzdanim posrednikom.

Mogu li virtualni asistenti i agenti poput Siri bolje rješavati ljudske probleme ili je za sada riječ samo o tome da to mogu puno brže od službenika? Smatrate li da će u budućnosti virtualni asistenti moći ostvariti međusobnu suradnju pa da se primjerice Siri i Amelia ili Cortana udruže u rješavanju nekog korisničkog problema?
Vidimo virtualne asistente ili osobne asistente (kao što su Siri i Cortana) kao nešto što djeluje u ime neke osobe, ili asistente korisnika (kao Amelia) koji djeluju u ime tvrtki.  Prednos virtualnih asistenata korisnika leži u mogućnosti da komuniciraju s velikim brojem korisnika na način na koji oni preferiraju, razumijevajući njihove potrebe, osjećaje i ciljeve. Vjerujemo da ćemo uskoro moći svjedočiti komunikaciji osobnog asistenta korisnika s njegovim bankovnim asistentom. Ipak, nije tehnologija ona koja to ograničava, već pravne i društvene okolnosti. Jesmo li spremni dopustiti digitalnim asistentima da sklope ugovor u ime svojih vlasnika, da prodaju ili kupe određenu imovinu ili produlje zajam? Samo budućnost zna!

Tema: Digital Takeover

Komentiraj, znaš da želiš!