Zanimanja iz STEM područja donose i po 10 posto veće plaće. Zbog toga je zadnjih godina sve veća potražnja za tehničkim školama
Tržište koje raste: Na tehničke fakultete žele i gimnazijalci!
Tehničke srednje škole i gimnazije koje nude pojačane i inovativne programe iz STEM i prirodoslovnih područja ove su godine doslovce bile “rasprodane”.
Od već tradicionalno popularnih zagrebačkih XV. i V. gimnazije, Prirodoslovne škole Vladimira Preloga, pa do Tehničke škole Ruđera Boškovića, Srednje strukovne škole u Samoboru i Tehničke škole u Sisku, koja je prvi put upisala razred tehničara za videoigre.
Za 24 mjesta prijavilo se 200 učenika. Kako su nam redom rekli ravnatelji ovih škola, odluka da se usmjere u obrazovne programe za suvremena tehnološka zanimanja pokazala se i više nego opravdanom. Za nove programe škole su većinom povukle novac iz Europskih fondova, a većina njih profitirala je i time što su proglašene regionalnim centrima kompetentnosti. S druge strane, čak i gimnazije poput varaždinske Prve gimnazije u kurikulum su uključile predmete iz STEM područja, jer već godinama svjetski podaci pokazuju kako se upravo ova znanja sve više traže na tržištu.
- Riječ je o kurikulima financijska matematika, statistika, praktikum mikrobiologije, praktikum kemije, fizika i IT, uvod u digitalnu logiku te osnovne teorije računalstva. Obuhvaćene su sve one teme koje smo primijetili da našim učenicima nedostaju kad se upisuju na tehničke i prirodoslovne fakultete. Te predmete mogu upisati učenici svih 3. i 4. razreda kao fakultativne te ih onda slušaju dodatno uz ostale redovne predmete - doznali smo od ravnateljice Prve gimnazije Varaždin Janje Banić, ujedno voditeljice Centra izvrsnosti iz informatike za srednje škole.
Ovakav zaokret opravdan je, primjerice, činjenicom da u SAD-u zanimanja iz STEM područja rastu godišnje za 17 posto, a ostala zanimanja za oko 10 posto. Oni koji se bave poslovima tehnološkog smjera imaju veće plaće - u SAD-u je satnica u STEM području veća i za 15 posto. Tehnološki divovi, primjerice kineski Tencent, diljem svijeta upošljava 300.000 tehničara za umjetnu inteligenciju, a tržište svakim danom raste i u Hrvatskoj. Zbog toga bi se gospodarska strategija trebala što prije okrenuti ovom tržištu.
Pokretanje videa...