Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Tvorničko ugrađeni plin najviše se isplati, no rijetki ih nude

None Foto: Igor Soban/PIXSELL 2

Za manje od 6000 kuna nadoplate na istu verziju bez plina dobiva se automobil koji u gradu troši 50 kuna na 100 kilometara te koji, uz to, mnogo manje zagađuje

Automobili koji za pogon koriste plin i dalje su vrlo popularni u Hrvatskoj. No ne i među samim proizvođačima. Samo rijetke marke, a među njima i Opel, nude tvornički ugrađenu LPG instalaciju.

Tvornički ugrađena plinska instalacija ima mnoge prednosti u odnosu na naknadnu ugradnju. Za pouzdanost instalacije i za to da neće naštetiti motoru jamči sam proizvođač, sve je profesionalnije izvedeno i spojeno. Osim toga, prekidač za prebacivanje na plin izgleda kao i svaki drugi, pa nije ni narušena estetika auta, a tu je i prikaz količine preostalog plina na putnom računalu auta.

Autonomija na oko 1000 kilometara

Tijekom testa Corsa je u gradu, uz nešto žešću vožnju, trošila između 10 i 11 litara plina, što je cjenovni ekvivalent oko pet litara dizelskoga goriva. Dakle, u pogledu štednje, plinu i dalje nema ravnog. Ako vam je stalo do okoliša, znajte da vozeći ovakav automobil ispuštate u atmosferu oko 80 manje dušikova oksida nego dizelski motor i gotovo nimalo čađe.

Spremnik za plin u koji stane nešto manje od 30 litara smješten je na mjestu rezervne gume, a kad je do vrha pun i benzinski spremnik, autonomija se penje na oko 1000 kilometara što je još jedan plus.

Naravno, na plin auto ide nešto sporije nego na benzin, no subjektivno je teško primijetiti bilo kakvu razliku. Cijena je još jedna dobra strana ovog auta. On je oko 6000 kuna skuplji od istog modela bez plinske instalacije, što se vrlo brzo isplati.

TVORNIČKI PODACI:

Masa: 1199 kg

Dimenzije: 402x174x148 cm

Obujam: 1398 ccm

Snaga: 66 kW/90 KS

0-100 km/h: 13,9 s

Najveća brzina: 175 km/h

Potrošnja plin: 7,0 l/100 km

Cijena: 107.737 kn (testni model)

* Testirani Opel Corsa 1.4 LPG color edition u opremi ima automatsku klimu, 7” dodirni zaslon, alunaplatke, tempomat, grijani vjetrobran...

 

corsa | Autor: Igor Soban/PIXSELL Foto: Igor Soban/PIXSELL

Komentari (35)
  • di ide rezervna guma?

    17. 8. 2018,   15:01
  • Autonomija 1000km, da ali ako potrošiš cijeli spremink plina i onda još cijeli spremnik goriva koji je vjerojatno skoro duplo veći od plinskog. Zašto bi to itko radio? A domet s plinom je ispod 300km. Znači Zagreb-Split se nemože prevaliti bez tankiranja.

    17. 8. 2018,   16:09
  • Plin je super i to sve dok nemoraš ići radit atest pa onda na tehničkom ubiju u pojam šta sve moraš napravit i plus država te "kažnjava" tako da imaš ekstra namet prilikom registracije

    21. 8. 2018,   20:55