Obavijesti

Tech

Komentari 0

'Tvrtke mogu profitirati od digitalizacije, ali još je se boje'

'Tvrtke mogu profitirati od digitalizacije, ali još je se boje'
1

Na nedavno održanom Digital Takeoveru, edukacijski partner konferencije, Visoko učilište Algebra, organiziralo je i case study natjecanje za mlade menadžere. Najuspješnija je bila Tanja Džido

VIDEO

U sklopu nedavno održanog Digital Takeovera, edukacijski partner konferencije, Visoko učilište Algebra, organiziralo je i case study natjecanje za mlade menadžere. Najuspješnija je bila Tanja Džido, odnedavno i sama poduzetnica u području digitalnih tehnologija, marketinga i medija, što je bio povod i našem razgovoru s pobjednicom koja je osvojila vrijednu školarinu za MBA program.


Zašto ste se odlučili prijaviti na natječaj IgBS MBA programa Visokog učilišta Algebra, održan povodom Digital Takeovera? Što vas je motiviralo i što ste očekivali od natječaja i je li problemski zadatak koji se našao pred kandidatima bio težak?
Otkako sam prošle godine doznala za Algebrin IgBS MBA program bila sam jako zainteresirana jer mi se činio dosta praktičan i usmjeren na budućnost poslovanja, ali nažalost, iznos školarine tada je stavio moj san o upisu na čekanje. Umjesto njega prošle jeseni upisala sam doktorski studij od kojeg sada namjeravam odustati upravo iz razloga što ne nudi korisna i praktična znanja te nije ni u najmanjoj mjeri prilagođen tržištu. S ovom stipendijom se sve tako lijepo poklopilo da sam još uvijek u nevjerici i mislim da sanjam! U rješavanju problemskog zadatka sam uživala jer je stavljen veliki naglasak na kreativni aspekt i inovaciju koja je ključna u svim današnjim uspješnim procesima. 


Čime se trenutačno bavite, kako izgledaju vaše poslovne obaveze i što mislite, na koji način bi vještine i znanja koja ćete steći na MBA studiju mogle pomoći vašoj karijeri?
Trenutačno sam u procesu pokretanja vlastite agencije i digitalne platforme za motivaciju, inspiraciju i podršku poduzetništva mladih pod nazivom Shhhefica. Budući da već dugi niz godina radim u području komunikacija, uživam u kreativnim stranama ovog projekta, a dio koji mi predstavlja najveći izazov je upravo onaj poslovno-upravljački jer kad ste poduzetnik morate biti sebi i pravnik i računovođa i sve ono što vaš posao treba. 
Mislim da će mi upravo ovaj studij pružiti znanja i iskustva koja mi nedostaju kako bi projekti na kojima radim bili ne samo biti komunikacijski zanimljivi već i financijski održivi te prilagođeni potrebama budućnosti. Veselim se i networkingu, upoznavanju predavača i novih kolega te ponajviše, zajedničkom radu na projektima koji će nam pomoći da sutra budemo uspješni poduzetnici i inovatori na tržištu.


Osvojili ste školarinu za Algebrin MBA program. Što očekujete od ovog programa u praksi, s obzirom na mogući networking s polaznicima, te predavačima? 
Moja očekivanja su dosta visoka, ali mislim da ih ovaj program doista može zadovoljiti. U praksi očekujem da mi stečena znanja i vještine odmah budu primjenjive u poslu, da je program tržišno orijentiran i da prati suvremene trendove. Budući da nam je znanje svugdje dostupno, ono što nam programi poput ovoga trebaju ponuditi je aspekt mentorstva, prilagodbe tržištu i networkinga. Učenje iz knjiga i recikliranje tuđeg znanja koje uglavnom nude ostali fakulteti danas nemaju nikakvu vrijednost. Samo oni koji te pripremaju za ono što slijedi, uče te da razmišljaš poduzetnički i da usvojiš vještine koje zahtijeva digitalno doba imaju potencijal za budućnost, a upravo ovaj program je takav i doista se veselim njegovom početku. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.


Koliko se u praksi danas susrećete s problematikom digitalne transformacije, s tvrtkama ili procesima u vašoj tvrtki koji bi mogli izuzetno profitirati od uvođenja digitalnih tehnologija?
Budući da posljednje tri godine radim u digitalnom marketingu, susrećem se svakodnevno s tvrtkama koje već ostvaruju odlične rezultate zahvaljujući digitalnim kanalima u području marketinga koji uz relativno niske troškove i odlične mogućnosti targetiranja donose mjerljive rezultate. Drago mi je da se svijest osoba na rukovodećim pozicijama u tvrtkama mijenja i da sve više vide potencijal u digitalnim tehnologijama. 
Osim u marketingu, integracijom digitalnih tehnologija u ostale procese poput proizvodnje, distribucije i prodaje, tvrtke štede puno na vremenu, organizaciji i isporuci proizvoda i usluga, ali mislim da se u Hrvatskoj još uvijek pribojavaju digitalizacije jer nisu u potpunosti upoznati s načinima funkcioniranja te je možda ne smatraju jednako pouzdanom kao svoje dugogodišnje korištene metode i kanale poslovanja. 


Koje trendove u poslovanju i u digitalnim tehnologijama vidite kao ključne, kao one koji će najviše utjecati na način obavljanja biznisa u narednim godinama?
Trendovi pokazuju sve veću važnost personalizacije u pristupu prema korisniku. Masovno tržište jednakih proizvoda i usluga kao i masovna komunikacija izumire, a upravo one tvrtke koje svojim kupcima pristupaju jedan na jedan i nude diferencirane proizvode, su one koje opstaju na tržištu. Sve je veća integracija digitalnih tehnologija u poslovanje i to ne samo kao alat za olakšavanje procesa, već kao polazišna i ključna točka poslovanja i diferencijacije na tržištu. Sve veći je također i rast tvrtki koje se ne oslanjaju na svoje fizičko sjedište i proizvodnju već koriste digitalnu infrastrukturu za svoje poslovanje. Više nije stvar integracije digitalnih tehnologija kao potpore na kraju procesa, već da razmišljamo digitalno od samog početka i da to bude uporište našeg poslovanja. 


Kakva je vaša ocjena trenutačnog stanja u hrvatskom digitalnom sektoru, kada pričamo o digitalnom marketingu i tome koliko su tvrtke danas svjesne važnosti ovih kanala? Radili ste u digitalnim agencijama pa imate dobar uvid u trendove u ovom sektoru.Mislim da agencije na hrvatskom tržištu dosta zaostaju po brzini usvajanja  inovativnih načina promocije putem digitalnih kanala, a kad pitate njih, za to najviše krive svoje klijente koji teško mijenjaju svijest o važnosti digitalnog marketinga. Njima je i dalje TV oglašavanje kralj promocije, a digitalna komunikacija samo popratna aktivnost te na digitalnim kanalima samo dijele već kreirane ATL i BTL materijale, što je smrtni grijeh digitalnog marketinga. Mislim da bi agencije trebale biti dosta hrabrije i upornije u mijenjaju njihove percepcije te inovativnije u svojim rješenjima.

Nedavno ste pokrenuli vlastitu tvrtku i projekt Shhhefica. Je li se bilo teško odlučiti na taj korak? U kojem smjeru planirate razvijati projekt?

Nakon što sam razočarana napustila već drugi stalan posao u agencijama koje mi nisu pružale priliku za daljnji razvoj, poduzetništvo mi se činilo kao jedini logični korak. Biti poduzetnik je teško, ali mislim da pruža daleko veće mogućnosti za učenje i osobni razvoj nego što vam bilo koji poslodavac na tržištu može ponuditi. S projektom Shhhefica upravo želim pomoći svim mladim, ambicioznim ljudima čiji talenti nisu prepoznati na trenutnom tržištu rada da iskoriste prednosti digitalnih tehnologija za brendiranje i pozicioniranje na tržištu te pokretanje vlastitog poslovanja u kojem će njihovi višestruki talenti biti upotrijebljeni i cijenjeni.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh
DIGITAL TAKEOVER

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh

Predsjednik Uprave Atlantic Grupe jedan je od najuspješnijih biznismena u Europi, a njegov poslovni put do vrha inspirativna je priča o poslovanju u kojem uvijek treba imati rješenje u rukavu za najgore situacije

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja
ZNAČAJNA UŠTEDA

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja

Ljetna sezonska sniženja su završila, no to ne znači i kraj popustima i niskim cijenama. Ako pomnije pratimo ponude u trgovinama i web shopovima, proizvode po sniženim cijenama možemo kupovati tijekom cijele godine
Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska
Marka iz budućnosti

Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska

Uskoro će se na domaćem tržištu pojaviti prva digitalno-analogna kombinacija poštanske marke, čiji će dio služiti za uobičajeno slanje pošte, a dio za korištenje na blockchainu