Obavijesti

Tech

Komentari 75

Udri po džepu: Hoće li 1500 kuna kazne ugasiti mobitele?

Udri po džepu: Hoće li 1500 kuna kazne ugasiti mobitele?
4

I dalje u uredima na četirima kotačima sumanuto telefoniramo i vozimo kao s 0,8 promila ili više alkohola u krvi

VIDEO

Vlada je rekla DA, čak i mnogi vozači u svim anketama to podržavaju, a na Saboru je da do ljeta, nakon još jedne rasprave, izglasa, između ostalog i utrostručenje kazne za korištenje mobitela prilikom upravljanja cestovnim vozilima, s 500 na 1500 kuna. Nepotpuna učinkovitost edukacijskih akcija te redovnih i izvanrednih policijskih kontrola pokazuje kako bez represivnih mjera nema željena efekta. Živi bili pa vidjeli hoće li tolika kazna ugasiti mobitele u rukama vozača! 

A dotad ćemo i dalje gledati vozila čiji vozači, kao pijani, bez razloga usporavaju, koče, ne kreću za zelenoga svjetla na semaforu, ne pale žmigavce jer zbog mobitela nemaju slobodnu ruku, gaze prometne crte i 'šetaju' iz trake u traku..., sve zato što – telefoniraju! Ne poduzmu li se i dodatne mjere u načinu hvatanja prekršitelja, ne možemo očekivati velike pomake, piše Auto start

Šibenik: Policijska akcija suzbijanja prekršaja vozača prema pješacima

Jer, primjerice, za vikend-akcija policija izrekne od 200 do 300 takvih kazni pa ispada kako je samo svaki 20. kažnjeni vozač telefonirao. Statistike su zastrašujuće, a stvarna situacija je još gora kada vidimo vozače oko sebe, pa i svoje ponašanje. U nas je više od dva milijuna vozila, još više vozača, a pridodajmo još nekoliko milijuna stranih turista, jer ih tri četvrtine stiže motornim vozilima. . 

Razgovara li vozač mobitelom za upravljanja motornim vozilom efekt je isti kao da ima 0,8 promila alkohola u krvi. U to se uvjeravamo svaki dan. A čak 23 posto to i tipkanje povećavaju opasnost. Svejedno držimo li mobitel u ruci ili komuniciramo putem nekog uređaja, rizik od prometne nesreće povećava se četiri puta. Naprimjer, samo vidno polje nam se smanjuje za trećinu. Neuvjerljivi su statistički podaci kako oko deset posto vozača koristi mobitel tijekom vožnje, a dva posto tipka. Najčešće vozači ne telefoniraju u vožnji iz poslovnih ili obiteljskih razloga. U jednoj anketi oko 93 posto ih je koristilo mobitel dok su bili sami u vozilu. A većina je zapravo tako 'ubijala vrijeme' i dosadu pred semaforima, u kolonama, lutala internetom, tražila zabavu... 

Teško je povjerovati kako vozači, kao i ostali sudionici u prometu, nemaju dovoljno svijesti o opasnosti i posljedicama takve vožnje. Vozila su danas i u nas pokretni uredi stotina tisuća taksista, autoprijevoznika, poslovnih ljudi... Sastavni je to dio svakodnevice svih vozača. No telefoniranje, pisanje i čitanje poruka, pregledavanje internetskih stranica ili pretraživanje lokacije putem navigacijskih karata zahtijevaju vizualnu, zvučnu i kognitivnu pažnju pa stoga odvraćaju pažnju vozača na nekoliko sekundi. To kratko razdoblje može biti kobno. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 75
VIDEO

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...
U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno