Obavijesti

Tech

Komentari 12

Rastu aplikacije za prijevoz i umor vozača sve je veći rizik

Rastu aplikacije za prijevoz i umor vozača sve je veći rizik
1

Mnogi vozači koji rade u toj industriji, primjerice, često rade na drugim poslovima, upozoravaju stručnjaci i kažu da vozači često ne prolaze ciljane preglede za profesionalne vozače

VIDEO

Umor i pospanost vozača predstavljaju veliki rizik u uslužnim prijevoznim djelatnostima, upozorava Američka akademija za medicinu sna u trenutku dok se svijetom sve više šire raznolike aplikacije za usluge vožnje a umor vozača faktor je u 20 posto prometnih nesreća.

Ustanova poziva tvrtke koje se bave prijevozom, vlasti, liječnike i policiju da se posvete problemu umora vozača kao faktoru rizika za javnu sigurnost.

“Umor pri vožnji je čest i ovo je stvarna prilika da se zajedno radi na odgovoru na taj stvarni sigurnosni rizik”, kaže dr. Indira Gurubhagavatula sa sveučilišta Pennsylvania u Philadelphiji koja je sudjelovala u istraživanju problema.

Gurubhagavatula i njezin tim u radu objavljenom u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine pozvali su na posvećivanje pažnje rastućoj popularnosti aplikacija za naručivanje vožnji i pitanjima vezanima uz sigurnost i propise za uređivanje tog područja.

Mnogi vozači koji rade u toj industriji, primjerice, često rade na drugim poslovima, a voze u slobodno vrijeme što može značiti da im ostaje tek nekoliko sati dnevno za san, ističu autori rada.

Uz to, ti vozači često ne prolaze ciljane liječničke preglede za profesionalne vozače. Neke prijevozničke tvrtke imaju propisane obvezne odmore, no teško ih je osigurati i ti odmori nisu dovoljni za sigurnost vožnje, kaže Gurubhagavatula.

U SAD-u od 2005. do 2009. više od 83.000 prometnih nesreća bilo je povezano s pospanošću vozača, prema saveznoj Upravi za sigurnost na autocestama. U dodatku na to u oko 20 posto sudara umor vozača bio je faktor.

“Sa sve više sati nespavanja vozača, raste rizik od udesa”, kaže Jake Nelson iz Američkog auto-kluba. “S dva sata sna manje vozači su onesposobljeni kao da voze pod utjecajem alkohola".

On upozorava da bi vozači, kad osjete da su pospani, trebali stati i uparkirati se na sigurnom mjestu i 20-ak minuta odspavati.

“Drijemanje nije samo za bebe”, kaže Nelson. “Tih 20 minuta može vam spasiti život”.

Tvrtke poput Ubera objavile su sigurnosne preporuke za vozače na svojim internetskim stranicama i rade sa znanstvenicima Američke nacionalne zaklade za san na istraživanju utjecaja pospanosti kod vozača.

Umor je nešto što utječe na svakoga i ako želimo da ceste budu sigurnije za sve putnike i ostvarimo cilj da se nijedan život ne izgubi na cestama svi moramo sudjelovati", kaže dr. Nadia Anderson zadužena za sigurnost u prometu u Uberu.

Prema propisima Ubera vozač nakon 12 sati provedenih u vožnjama mora imati šest sati odmora.

Američka akademija za medicinu sna željela bi da se zakonom propišu ti uvjeti, ograniče sati provedeni u vožnji i potakne vozače s poremećajima sna da potraže liječenje.

“Mnogi od tih vozača bore se da sastave kraj s krajem”, kaže Gurubhagavatula. “Moramo stvoriti sigurno okruženje u kojemu mogu zaraditi za život bez da se izlažu rizicima opasnima po život”.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 12
VIDEO

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?

Plus+ Sa stručnjakom za kibernetičku sigurnost razgovarali smo o pozadini zabrane TikToka, tehnološkim posljedicama ako ih netko kupi i kako bi takav TikTok funkcionirao

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta
PRISTUPAČAN I SNAŽAN

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta

X8b dolazi u kućištu tankom samo 6,8 mm te je među najtanjim uređajima, a i prilično je lagan sa svojih 166 grama.
Suradnja u AI-ju Hrvatske i Slovenije može donijeti veću konkurentnost poduzeća
AI KONFERENCIJA

Suradnja u AI-ju Hrvatske i Slovenije može donijeti veću konkurentnost poduzeća

Konferenciju su organizirali Infobip, Slovensko-hrvatski poslovni klub SLO CRO i slovensko veleposlanstvo u Zagrebu, s ciljem razmjene znanja i iskustava u primjeni AI-ja u poduzećima kako bi s time uspješnije poslovali.