Obavijesti

Tech

Komentari 24

Uskoro će cestama voziti auti koji jure 500 kilometara na sat

Uskoro će cestama voziti auti koji jure 500 kilometara na sat
10

Brzina koja se donedavno činila znanstvenom fantastikom uskoro bi mogla postati realnost i kod cestovnih automobila. No samo onih za najbogatije. Teoretski, tom bi ih brzinom smjeli voziti u Njemačkoj

VIDEO

Bugatti Veyron postao je 2005. godine prvi cestovni auto koji je prešao brzinu od 400 km/h. Danas, 14 godina kasnije, ni 500 km/h više nije uopće daleko. Prije dva mjeseca Bugatti je svojim Chironom Super Sport 300+ (1600 KS) na stazi u Njemačkoj postigao 490 km/h, a ostao je dojam da bi taj auto mogao i brže. Ubrzo nakon toga američki Hennessey je najavio da će njihov Venom F5 imati 1843 KS, što bi trebalo biti i više nego dovoljno da se osjetno nadmaši 500 km/h.

Ipak, Venom F5 još nije ni napravljen, a Bugatti koji je pojurio 490 km/h bio je prototip pa su aktualni priznati rekordi ipak nešto skromniji. Trenutačni službeni rekorder je švedski Koenigsegg Agera RS. Taj automobil snažan 1360 KS postigao je 2017. godine brzinu 447,19 km/h. Na drugom mjestu ljestvice najbržih je stari model Bugattija koji se više ne proizvodi - Veyron. On je 2010. postigao maksimalnu brzinu 431 km/h. Među najbržima je još jedan američki Hennessey, model Venom GT, koji je 2014. postigao 435 km/h. Taj rezultat na kraju ipak nije priznat jer nisu ostvareni svi uvjeti.

Svi rekorderi iznimno su skupi automobili. Primjerice, Venom F5 će stajati oko 1,4 milijuna eura bez poreza, a za Chiron Super Sport 300+ bogataši će morati izdvojiti čak 3,5 milijuna eura. Naravno, radi se i o iznimno rijetkim automobilima čija će vrijednost kroz godine osjetno rasti, tako da kupnja ovakvog auta može biti i vrlo dobra investicija. Koenigsegg je proizveo samo 25 Agera RS, Bugatti će napraviti 30 Chirona 300+, a Hennessey 24 primjeraka modela Venom F5. 

Iako je teško za vjerovati da će ovi automobili ikad na cesti razviti maksimalnu brzinu to bi teoretski smjeli i mogli na njemačkim autocestama. Naime na gotovo 70 posto dionica njemačkih autocesta još uvijek nema nikakvih ograničenja i vožnja brzinom 500 km/h ne bi bila prekršaj. Vjerojatno će se neki i odvažiti na to jer na Youtubeu već ima videa u kojima se vidi kako aktualni model Chirona ubrzava na brzine veće od 400 km/h. 

Bugatti Veyron Super Sport - 431 kmh

Veyron je prvi probio granicu 400 km/h i pokrenuo utrku prema 500 km/h

Hennessey Venom GT - 435 km/h

Rekord kojim je srušio Bugatti nije priznat jer nisu ispunjeni uvjeti 

Koenigsegg Agera RS - 447 km/h

Aktualni rekorder među cestovnim automobilima. Ima čak 1360 KS

Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 490 km/h

Auto ima 1600 KS, a uskoro na njegovoj osnovi nastaje serijski model 

Hennessey Venom F5 - više od 500 km/h

Auto ima 1843 KS i mogao bi postati prvi koji će probiti granicu 500 km/h

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 24
VIDEO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?
OBLJETNICA VELIKOG USPJEHA

Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?

Finale Lige prvaka mladih najveći je uspjeh Hajdukove akademije, ali malo je igrača dobilo priliku u seniorima. Dijelom zbog odluke čelnika kluba da jure naslov prvaka, dijelom jer se sami nisu izborili za minutažu