Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Velika prilika: Na novom autu možete uštedjeti i 70.000 kuna

None Foto: Dreamstime

Kupci električnog, hibridnog ili plug-in hibridnog vozila mogu od države dobiti 7.500 do 70.000 kuna. Prijaviti se može sve dok se ne iskoristi svih 7,5 milijuna kuna

Građani i tvrtke opet mogu kupiti električno, hibridno ili plug in hibridno vozilo uz bespovratne državne poticaje od 7.500 do 70.000 kuna. 

Velik je to razlog za veselje svih ekološki nastrojenih vozača i onih koji će na ovaj način jeftinije doći do novog automobila. Najveće poticaje kao i do sada mogu očekivati kupci električnih automobila za koje je po vozilu osigurano 70.000 kuna. S obzirom na to da najjeftiniji električni automobil stoji nešto više od 192.000 kuna, ušteda od gotovo 40% čini ovakve, inače vrlo skupe automobile, dostupnijima. Poticaj od 50.000 kuna država daje za plug-in hibridne automobile. Riječ je o automobilima koji se također mogu puniti na utičnicu i na struju prevaliti nekoliko desetaka kilometara, no imaju i klasični motor. Hibridi, dakle automobili koji za pogon koriste struju i benzinski ili dizel motor ali se ne mogu puniti na utičnicu, mogu se kupiti uz subvenciju od 30.000 kuna. S obzirom na to da najjeftiniji takav automobil inače stoji 124.500 kuna ušteda iznosi gotovo 25%. Automobile uz poticaje mogu kupiti i tvrtke, a one za to mogu dobiti maksimalno 700.000 kuna poticaja, odnosno kupiti 10 električnih automobila ili čak 23 klasična hibrida. Prijave traju dok se ne iskoristi predviđenih 7,5 milijuna kuna koje je osiguralo poziv Ministarstvo zaštite okoliša i prirode i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

>>> Hibridno ili sve na struju? Što bi bio vaš odabir uz poticaje?

Kroz dvije dosadašnje akcije Ministarstvo zaštite okoliša i prirode odobrilo je ukupno 34 milijuna kuna poticaja, a tim je novcem sufinancirana kupnja čak 946 električnih i hibridnih vozila. Osim automobila uz poticaj se mogu kupiti i električni četverocikli za koje kupac može dobiti 15.000 do 30.000 kuna, motocikli uz 10.000 kuna poticaja te skuteri uz 7500 kuna poticaja. Ipak, najviše poticaja koristi se za kupnju automobila i to u prvom redu klasičnih hibrida koji su zbog najniže cijene ali i provjerene tehnologije ljubimci ekološki nastrojenih vozača. Ipak, u odnosu na prvu akciju, u drugoj je uz poticaje prodano mnogo više električnih automobila i plug-in hibrida, a značajan rast dobar je znak za rijetke proizvođače koji nude ovakve automobile na našem tržištu. Nova runda poticaja mogla bi još povećati njihov broj, što je svakako dobro i za kupce, ali i za hrvatsko automobilsko tržište. 

Hibridni automobili

Prednosti
• povoljnija cijena 
• provjerena tehnologija
• mala potrošnja u gradu
• pouzdanost sustava

Nedostaci
• veća potrošnja na autocesti
• ne puni se na utičnicu
• na struju može prevaliti samo nekoliko kilometara

Plug in hibridi

Prednosti
• niska cijena vožnje u gradu
• mogućnost dužih putovanja zbog klasičnog motora
• vrhunske performanse

Nedostaci
• doseg na struju samo nekoliko desetaka kilometara
• veća potrošnja benzina zbog veće mase automobila

Električni automobili

Prednosti
• niska cijena vožnje od desetak kuna na 100 kilometara
• tih i uglađen rad
• bez štetnih emisija 

Nedostaci
• visoka cijena
• doseg na baterije nije dovoljan za duža putovanja 
• malo javnih punjača

Komentari (49)
  • Jos se dugo nece isplatiti kupit jeftiniji hibrid ili elektricni auto..pre slabi motori pre jeftine baterije rezultiraju malim dometima sporim punjenjem i jos sporijom voznjom. U principu ako netko ima zivaca za te novce trpit sve gore navedeno..odlican auto.

    5. 10. 2015,   12:38
  • hibridi i današnji štedljiviji dizelaši . hibrid preskup u odnosu na dizelasa a i potrošnja je na kraju ista. sa svim povlasticama hibrida meni je dizelaš jeftiniji. tko ima keša za kupit novi auto nece kupit hibrida nego neku mrcinu. onaj tko kupuje na kredit uzima onaj auto koji može da podnese mjesecno buđdet. Omjej hibrida na krditu mozes uzet jako dobar dizelas ili benzinca

    6. 10. 2015,   23:32
  • Nakon pet do deset godina korištenja električnog automobila istrošeni akumulator će toliko koštati da je ušteda na gorivu besmislena.

    5. 10. 2015,   10:56