Znanstvenici iz Hrvatske otkrili 'proteinski otisak'

Rezultati bi mogli pridonijeti razvoju metoda za rano otkrivanje i karakterizaciju različitih oboljenja kao što su tumori ili neke druge zarazne bolesti

Mladi hrvatski biolozi Fran Supek s Instituta Ruđera Boškovića i Petra Peharec sa zagrebačkog Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, povezavši metode računalne umjetne inteligencije i eksperimentalne molekularne biologije, uspjeli su razviti novu metodu za brzu i pouzdanu izradbu "proteinskog otiska". Njihovi rezultati, kako je priopćeno s IRB-a, mogli bi pridonijeti razvoju metoda za rano otkrivanje i karakterizaciju različitih oboljenja kao što su tumori ili zarazne bolesti. Različita tkiva razlikuju se po jedinstvenom "proteinskom otisku", odnosno karakterističnom odnosu količina različitih vrsta proteina u stanicama pojedinog tkiva. Kako patološke promjene na nekom tkivu uzrokuju i promjenu njegovog proteinskog sastava, "proteinski otisak" može poslužiti za rano otkrivanje i karakterizaciju oboljenja. Izrada kvalitetnog "proteinskog otiska" do sada je bila složen, dugotrajan i skup posao. No istraživanjem provedenom na uzorcima tkiva popularne začinske biljke hrena, naši su znanstvenici, koristeći računalne metode umjetne inteligencije, "izvježbali" računalo da iz eksperimentalnih podataka precizno probere najvažnije podatke o "proteinskom otisku" istraživanog uzorka, što je jednostavnije, brže, jeftinije i pouzdanije. Ti rezultati objavit će se u siječnju u najuglednijem znanstvenom časopisu Proteomics.

A1 diže cijene od lipnja