Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Znanstvenici po prvi puta našli vodu na planetu sličnom Zemlji

Komentari (139)
  • Tko će ići po vodu tako daleko?!

11. 9. 2019,   23:03
  • jesu koristili rašlje?

11. 9. 2019,   23:23
  • ni nasa planeta jos nije istrazena

11. 9. 2019,   23:30
  • Vapor nije voda u tekucem stanju. Dva puta veci planet , sa OSAM puta vecom masom znaci i toliko puta vecu gravitaciju. Tamo bi te kisna kap ubila doslovno. Znaci, zaboravi.

12. 9. 2019,   06:31
    • Istina, ali to nije poanta pronalaska. Mislim da je ovo više tehničko dostignuće nego neko astronomsko. Zna se da takvi planeti postoje u izobilju to nije upitno, nego je ovo prvi takav direktno promatran.

12. 9. 2019,   14:37
    • Egzoplaneta ima tona. Samo par milijardi u nasoj galaksiji. Tehnologija napreduje, ali sporo. U odnosu na neke druge tehnologije za svemirska istrazivanja se daje najmanje :P

12. 9. 2019,   18:00
    • Oprosti ako ti kontriram, ali tehnologija napreduje munjevito. Samo što je nova tehnologija nerazumljiva 90% populacije svijeta. npr, kvantni kompjuteri već postoje i već se koriste u poslovnom okruženju (najviše za algoritme predviđanja), samo hajde ti razumij kvantnu fiziku da bi ga znao koristit ha ha. Ista ta tehnologija ima potencijala za korištenje u astrofizici za predviđanje lokacija željenih objekata. Ukratko što sam htio reći: Tehnologija napreduje munjevito ali je implementacija te tehnologije užasno spora.

13. 9. 2019,   09:43
    • Oh,mozemo baciti jednu finu raspravu o kvantnoj fizici, na toj osnovi se sad gradi teleportacijska tehnologija.. Znamo se zezat da od Star Treka imamo sve dosad, ali jedna stvar nas strasno muci..Koja? Nikako nemremo replicirat onaj ksssk zvuk vrata iz originalne serije XD

13. 9. 2019,   13:50
    • Sve ostalo imamo...Ali za znat za to..Drzi se ispod velikog poklopca. Dobro zakljucanog.

13. 9. 2019,   13:51
    • Pa ne možemo bacit raspravu o kvantnoj fizici zato jer o njoj ne znam skoro ništa ha ha. Ali o kvantnim kompjuterima bi mogli, jer znam poprilično. IBM čak nudi besplatno korištenje njihovog (za upoznavanje sa radom na kvantnom računalu i stjecanje developerske zajednice na njihovoj platformi)

13. 9. 2019,   14:50
    • Kvantna teorija ti je poprilicno zamimljivo stivo, govori o dva atoma koji se ponasaju potpuno jednako - bez obzira na udaljenost. Procitaj si ;) ..1a kad smo kod racunala, ok kvantni superkopjuteri su danas jos u beta verzijama, supravodici trose puno struje , hehe. Ima i jedna zanimljivija stvar o kojoj se nezna puno. Bio-kompjuteri. Sjecas se BIO-GEL vrecica iz star treka koji su bili nodovi za komunikaciju? Jako puno stvari je vec tu, ali je to DARPA sve..

13. 9. 2019,   14:58
    • Dobro BlackRaven, toliko i još više znam o kvantnoj fizici. Ali ne razumijem mehanizme zato ne želim pretjerano pričat o tome. Znam da super-pozicija (barem u kvantnim kompjuterima) ovisi o tzv desnom i lijevo spinu, dok točni iznos (1 ili 0) ovisi da li se radi o tzv gornjem i donjem spinu čestice zvane QBit. Sad promjene stanja QBita ovisi kroz koja vrata prolazi, time se npr povezuju dva QBita u "povezano" stanje (entaglement) i njihovo ponašanje ovisi kako će se jedan ili drugi ponašat. U nekom momentu će se mijenjat orijentacija spina u drugom ne itd itd. Ugl prolaskom kroz dvoje tih "kvantnih vrata" (sličnost sa logičnim vratima u kompjuterima) vrši se mjerenje rezultata. Sad se ta akcija ponavlja x tisuća puta i dobiva se statistika koji od rezultata će se najčešće pojavljivat. Ako su vrata dizajnirana na korektan način može se dobit rezultat da npr 0011 se pojavljuje u 80% slučajeva ili se može dogodit da ti se 0001, 0010, 0100 i 1000 svaki pojavljuje 25%. Ako si išta od ovog razumio mi pojasni jer nemam pojma šta to sve znači 🤣

13. 9. 2019,   16:21
    • LoL , objasnit entanglement na portalu, eh to bi bilo malko vise stranica. XD

13. 9. 2019,   17:37
    • A vjeruj, nitko to ne kuzi do kraja "zasto" ...To ti pitanje za Nobelovu...

13. 9. 2019,   17:37
    • U svijetu kvantne fizike se kaže: "Ako misliš da razumiješ kvantnu fiziku, ne razumiješ kvantnu fiziku" 🤣

16. 9. 2019,   08:22
  • Ako tu vodu budu distribuirali naši ljudi u HR , sigurno će koštati ko Svetog Petra kajgana .

12. 9. 2019,   00:29
  • Znači još samo da izmislimo Warp pogon i tamo smo .

12. 9. 2019,   08:27
  • samo 111 s.godina od zemlje..ali ako ima vode, ima i života...popovi na aparatima

12. 9. 2019,   06:46
  • cak i da je puno blize nije pogodan za ljude zbog 8 puta vece mase.

11. 9. 2019,   23:53
  • odlično, izvagali oni i izmjerili. Svaka čast

12. 9. 2019,   07:37
  • Krive vijesti ...Vodenu paru u atmosferi tog planeta , sto ne znaci da sadrži vodu jer to još nije dokazano ! Čini se NETKO iz redakcije ne zna citati strane vijesti !!??

12. 9. 2019,   08:15
    • munch, ovaj put ste u pravu i vi i novinari, naime, vodu na panetu tako udaljenom je nemoguće otkriti, ali je moguće za vrijeme tranzicije paneta u njegovoj atmosferi otkriti vodenu paru, a to se i desilo. pretpostavka je da se ta para može kondezirati i kao kiša pasti na planet i postati tekuća voda. samo jedno upozorenje - uvjeti koji su bili potrebni za nastanak života na zemlji nisu uvjeti kojima se već nastali život prilagodio - prve bakterije bile su anaerobne i nisu nastale u vodi već u metanskom okruženju, a kisik, agresivni plin, za njih je bio smrtonosan. uostalom, kao i za nas - naše stanice oksidiraju i mi vremenom "hrđamo", starimo i umiremo. lp!

12. 9. 2019,   11:51