Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Mučnina na putovanju: Savjeti koji pomažu da vam bude bolje

Ljudi kojima je mučno na putovanju mogu si pomoći tehnikama dubokog disanja. Prirodno olakšanje će pružiti i inhalacija eteričnim uljima koja ujedno poboljšavaju koncentraciju

Neugodni simptomi kinetoze (bolesti putovanja) pojavljuju se kao reakcija na pokret, kada više osjetnih sustava tijela (vidni, sustav ravnoteže, osjet za položaj u prostoru) različito doživljavaju pokret. 

Pritom mozak prima proturječne informacije iz osjetnih organa (oči primjerice ne uočavaju istu razinu pokreta kao mehanizmi ravnoteže u unutarnjem uhu koji registriraju pokrete vozila), što rezultira osjećajem mučnine, potrebom za povraćanjem, glavoboljom pa čak i vrtoglavicom.

Kako biste što lagodnije putovali, pokušajte držati oči zatvorene tijekom vožnje što dulje možete. Tako mozak neće primati proturječne informacije pa se sprečava mučnina.  Ako ne možete držati oči zatvorenima, fiksirajte pogled u nešto ispred sebe. Pronađite udaljenu točku na horizontu i usredotočite se na nju.

Foto: Dreamstime

Ljudi kojima je mučno na putovanju mogu si pomoći tehnikama dubokog disanja. Prirodno olakšanje će pružiti i inhalacija eteričnim uljima koja ujedno poboljšavaju koncentraciju.

Homemade strawberry ice tea in the garden BOLJE JE MLAKO! Zbog previše vode tijelo gubi minerale - obavezno pijte i čaj

Čim osjetite nelagodu u želucu ili u glavi, na papirnatu maramicu nakapajte nekoliko kapi ulja lavande i geranija, pa udahnite nekoliko puta. Kako biste izbjegli mučninu, prije puta jedite lagani obrok i pijte isključivo vodu ili prirodni sok. Uzimate li tablete protiv mučnine, morate ih popiti od pola sata do sat prije polaska. Pomaže i blagi čaj od đumbira koji možete ‘začiniti’ limunom. 

Savjeti uz koje ćete spriječiti mučnine: 

1. Smjestite se na sredinu broda ili donje palube

Ako imate problema s mučninama, smjestite se na sredinu broda jer se u tom dijelu najmanje ljulja. Opustite se dubokim disanjem.

2. Pokušajte biti što dulje na zraku

Svježi zrak može pomoći kod problema s mučninama na putovanju s brodom. Zato je dobro što dulje biti izvan kabine.

3. Na brodu izbjegavajte masnu hranu

Kad počnu veliki valovi, visoko masna hrana kovitla se u želucu te izaziva mučnine, pa i povraćanje, a šećer može izazvati vrtoglavicu. Ako ništa ne pomaže, preporučuje se sat vremena prije polaska popiti tablete protiv mučnina. 

Foto: Dreamstime

4. Nemojte gledati druge ljude

Kad promatrate nekoga tko ima problema s mučninom, veća je vjerojatnost da će i vama biti loše.

5. Trik - gledajte u horizont

Kad brod plovi po valovitome moru, sve se kreće. Jedina stvar koja je nepokretna je horizont. Promatrajući ga možete ‘resetirati’ svoju unutarnju ravnotežu.

6. Zbog previše alkohola mogli biste dehidrirati

Dok putuju, ljudima se često savjetuje da izbjegavaju alkohol, osobito u velikim količinama. Previše alkohola može izazvati vrtoglavicu, a na brodu to može biti još izraženije. Osim toga, alkohol u velikim količinama može izazivati i dehidraciju. Zbog toga se općenito na putovanjima preporučuje piti vodu ili cijeđene sokove.

ŠTO JE OBAVEZNO PONIJETI Za svaki slučaj: Nikad ne idite na godišnji odmor bez apoteke

Rješenja koja pomažu kad mučnina nastupi:

1. Neki ga žvaču, neki piju čaj

Bilo da ga žvačete, cuclate lizalice ili pijete njegov čaj, đumbir je već dugo jedan od najboljih kućnih lijekova protiv mučnina na putovanjima.

Foto: Dreamstime

2. Nemojte pušiti ili koristiti parfem

Pušenje je općenito loše za zdravlje, ali može pogoršati i simptome mučnina. Želudac može biti uznemiren i zbog preintenzivnih mirisa, poput parfema. Ne nanosite ih ni nekoliko sati nakon putovanja. Stavite tek blagi dezodorans.

3. Uz sebe imajte žvakaće gume

Kad žvačete gumu za žvakanje, fokusirajte se na tu radnju i mučnina može oslabiti, tvrde neki stručnjaci. Ali vodite računa o tome da žvakaća guma nije slatka.

4. Češće otvarajte prozor u autu

Automobil prije puta očistite i prozračite. Tijekom putovanja otvorite prozor ili stanite te ga kratko prozračite.

5. Ne gledajte u ekran

Izbjegavajte čitanje knjiga, igranje videoigara, pisanje SMS-ova, tipkanje po tabletu, rad na laptopu i slične aktivnosti jer mogu samo pogoršati simptome.

Foto: Dreamstime

6. Zatvorite oči

Mnogi stručnjaci vjeruju da se mučnina tijekom putovanja javlja zbog zbunjenosti mozga radi previše miješanih signala. Zato zatvorite izvore ovih signala tako da uklonite mirise, okus, sluh i vid. Zatvorite oči i pokušajte se opustiti dok putujete.

7. Prvo kratka šetnja pa onda za volan

Jedan od trikova protiv mučnine u automobilu, ako ih osjećate, je da ga vi vozite. Tako ćete se fokusirati na cestu i zaboraviti na mučninu koju osjećate u želucu. Prije ipak uzmite pauzu i prošetajte na svježem zraku. 

8. Pomaže sok od limete

Stručnjaci savjetuju pijenje soka od limete jer on može pomoći pri mučninama. Osim soka od limete, možete napraviti i ukusni i zdravi napitak od mrkve, sok od marelice, šljive ili mente. Osjećaj mučnine u trbuhu umirit će zelena jabuka.

Komentari (3)
  • đumbir pomaže puno protiv mučnina i kamilica

    3. 8. 2019,   17:47
  • ....ko klinjo idemo mater i ja za Os...sjeli u bus i nakon par km ja se pretvaram da mi ja zlo i da cu povracati...ona brzo vrecicu a ja u smijeh...i tako ja tri puta , cetvrti puta kad je mene stvarno stislo i vec puna usta ja pokazujem prstom i hmm hmmm , ona nista...hehe da se zakljucit daljnji tok...😁😇😁...dobro da isped nitko nije sjedio....

    3. 8. 2019,   11:00
  • niti cu

    3. 8. 2019,   10:13