Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Traperice, štikle, nered i umor su nevidljivi 'kradljivci' energije

None Foto: Fotolia

Posao, stres, nedostatak vremena, ljudi oko nas i uske traperice polako, ali sigurno iscrpljuju. Ne dopustite si da postanete žrtva okoline. Štedeći energiju čuvate sebe

U današnje doba, u kojem su vrijeme i energija zaista postali dragocjeni, žene prepune obveza najmanje trebaju ono što im ih oduzima. Ali stvorili smo mnogo navika koje nam crpe energiju i troše vrijeme, iako smo većinu usvojili vjerujući kako ih štede.  Otkrit ćemo vam nekoliko “kradljivaca”, vjerojatno će vas neki iznenaditi.

Uska odjeća 

Stil odijevanja nedvojbeno utječe na to kako nas ljudi vide, pa i na to kako sami sebe vidimo. No ako su zadnji modni trend tajice te uske suknje i traperice, trebalo bi razmisliti vrijedi li biti pomodan. Uska odjeća ograničava normalno disanje te manje kisika dolazi do mozga i mišića. A što manje kisika dobivamo, osjećamo se umornijima.

Rješenje: Nosite modernu ali udobnu odjeću. Sjetite se duboko disati tijekom dana, posebno kad osjećate da ste pod stresom. Duboko je disanje besplatno, a izvrstan je izvor energije i tjera stres.

Visoke potpetice

Iako nemilice troše energiju (o bolu bolje da i ne govorimo), žene ne odustaju od njih. Koliko brzo možete hodati od točke A do točke B u njima (mislite o vremenu) i koliko vam više energije treba dok tako hodate na prstima, s petom 10-ak centimetara iznad zemlje na podlozi uskoj poput olovke? 

Rješenje: Običnim danima nosite udobne balerinke ili drugu ravnu obuću, a visoke potpetice čuvajte za posebne prilike.

Nered 

Čini nas tjeskobnima, a to nam crpi energiju. Troši nam i vrijeme kad moramo pronaći nešto u kaosu na radnom stolu. Prema istraživanju Wall Street Journala, prosječan američki direktor u godini potroši šest tjedana kako bi pronašao zagubljeni predmet na neurednu stolu.

Rješenje: Odvojite nekoliko minuta na dan kako biste pospremili radni stol. Urednost snizuje razinu stresa. Ako vam je neorganiziranost kroničan problem, ne pokušavajte sve riješiti odjedanput. Navečer ćete biti umorni i vjerojatno frustrirani jer u jednom danu niste uspjeli srediti ono što uneređujete godinama. Najbolje je spremati dio po dio.

Neprestani rad 

Mnogi koji teže uspjehu često se usredotoče na projekt tako da rade osam, 10 ili 12 sati na dan bez stanke. No Tony Schwartz, autor knjige “The Way We’re Working Isn’t Working” tvrdi kako se time smanjuje produktivnost. Stvoreni smo da budemo budni danju i spavamo noću te da intenzivno radimo u ograničenim razdobljima. Ako neprekidno radimo satima, trošimo previše mentalne i emocionalne energije, a u međuvremenu je ne obnavljamo. Sjedilačkim načinom života trošimo premalo tjelesne energije. A neaktivnost utječe i na tijelo, i na to kako se osjećamo i razmišljamo.

Rješenje: Kratko predahnite više puta tijekom radnog dana. Desetak minuta žustre šetnje napuni vas energijom za dva sata rada. A sunce u tome dodatno pomaže.

Negativni ljudi

Kroničnom negativnošću i životnim dramama crpe energiju svima oko sebe. Stalno se žale i rijetko što pozitivno kažu. Iznimno je teško biti pozitivan uz njih.

Rješenje: Prvo ih morate prepoznati pa odlučiti koliko im vremena želite posvetiti. 

Mislite pozitivno pa će i vaš svijet biti pozitivniji

Negativni osjećaji i negativne misli ne pridonose vašemu općem stanju. Zbog njih i um i tijelo postaju napeti. Teško ih je zadržati u sebi pa nas i to iscrpljuje. Kad ste uzrujani ili ljutiti, natjerajte se činiti nešto što vas opušta. Dišite duboko i zamišljajte lijepe prizore. I vježbajte razmišljati pozitivno.

Redovit san temelj je za dobar i uspješan radni dan

Često mijenjanje doba za san remeti prirodni bioritam te nas čini umornima i nakon prospavane cijele noći. Trebalo bi se pokušati disciplinirati i svaku večer ići spavati u otprilike isto vrijeme te se i neradnim danom buditi u isti, uobičajeni sat. Razmišljajte o svojemu tijelu kao o djetetu. Vjerojatno će odbijati disciplinu i dosljednost, ali zapravo potajno čezne za njima.

Ne zaboravite da čovjek bez vode ne može 

Ljudsko tijelo najvećim dijelom čini voda. Stoga nam je treba mnogo kako bismo dobro funkcionirali. No malo je ljudi pije dovoljno, a zbog toga se osjećamo umorno. Rješenje je jednostavno, pijte! Od osam do deset čaša vode na dan učinit će da ste osjećate znatno bolje. 

Težak ručak i brza hrana umaraju organizam

Tijelo mora potrošiti mnogo energije kako bi razgradilo težak ili punomasan objed. Zbog toga se većini ljudi spava nakon takva ručka. Brza nas hrana nakratko zasiti, a čim opadne razina šećera u krvi, osjećamo se izmoždeno. Zato je bolje češće jesti manje i zdravije obroke. 

Preskakanje doručka je medvjeđa usluga tijelu

I dok spavamo, troše se kalorije. A bez novih kalorija ujutro, nemamo ni energije. Stoga, ako nemate vremena za doručak, bilo bi dobro da u torbi ili u autu imate zdrave energetske pločice. Ne možete se dobro osjećati na poslu ako se izgladnjujete. Bez energije nema ni učinkovita rada. 

Komentiraj, znaš da želiš!