Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Vrlo moćni vitamin: Uz zeleno lisnato povrće bolje pamtimo

None Foto: Dreamstime

Takvo povrće sadrži vitamin E, antioksidans važan za očuvanje zdravlja neurona. Povrće poput blitve, zelene salate, kelja i špinata odlično utječe na kognitivne sposobnosti

Takozvanu MIND (um) dijetu u posljednje vrijeme sve češće preporučuju američki nutricionisti i dijetetičari. Ona je posebno koncentrirana na hranu koja utječe na bolji rad mozga, očuvanje memorije i kognitivnih sposobnosti. Posebno se pritom koncentrira na prehranu starijih osoba, za koje vitalan mozak znači i veću neovisnost, te kvalitetniju starost. 

Growing Underground KAKVA IDEJA Na prvoj podzemnoj farmi pod Londonom raste mini-povrće

Jedna od najvažnijih preporuka je uvrštavanje što više zelenog lisnatog povrća u svakodnevni jelovnik. Naime, kako ističu autori MIND dijete, istraživanja pokazuju kako povrće poput blitve, zelene salate, kelja i špinata bolje od drugog povrća utječu na kognitivne sposobnosti. To je stoga, smatraju znanstvenici jer sadrže mnogo više vitamina E koji u organizmu djeluje kao antioksidans, te posebno sudjeluje u održavanju neurona u mozgu.

Foto: Dreamstime

Nije naodmet ni podatak kako vitamin E djeluje kao afrodizijak. A za što bolju iskoristivost, predlaže se da zeleno povrće uvrstite do dva puta u jelovnik, sirovo ili obrađeno.

ISKORISTITE SVE Mali trikovi kako da sve zdravo iz voća i povrće dođe u tijelo

Ako imate problema s probavom, povrće možete blenderom pretvoriti u ukusan kašasti sok, koji možete nadopuniti sjemenjem poput lanenog ili chia, za dodatnu energiju. A za bolju apsorpciju vitamina E koristite zdrave masnoće poput maslinovog ulja, koje će uz par kapi limuna biti izvrstan dodatak salati. 

  • Napravite sok Ako vas, primjerice, kelj napuhuje, možete ga blenderom pretvoriti u kašasti sok koji se lakše probavlja. Dodajte bananu ili šumsko povrće za bolji okus.
  • Začinite Sirovo ili kuhano povrće začinite maslinovim uljem koje pospješuje apsopciju vitamina E.
Komentari (7)
  • Guste kašaste juhe s malo parmezana, maslaca i vrhnja....Zapečeno u pećnici sa mozzarelom, sitno sjeckano u salsi za tjesteninu...milion načina...i naravno, svježe zelene salate uz dodatak oraha, šipka, sjemenke buče, komadići naranče, zapečene kockice kruha s maslinovim uljem i balsamičnim octom...mmmm

    21. 1. 2018,   11:23
  • špinat obožavam

    21. 1. 2018,   11:06
  • E, da bi se jelo zdravu hranu, onda je moraš sam proizvoditi jer jedino tako znaš što jedeš. Sve drugo je čisto smeće kroz koje unosimo u sebe razne bolesti.

    21. 1. 2018,   23:43