Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Veliko otkriće lovca na planete: Pronašao novu Super-Zemlju!

None Foto: NASA

Tek u travnju su lansirali TESS u svemir, a novi satelit koji lovi planete već ima nekoliko planeta na listi kandidata koje treba potvrditi. Među njima je i Super-Zemlja udaljena 60 svjetlosnih godina

TESS je najnoviji lovac na planete kojeg je NASA u travnju lansirala u svemir, a već se pohvalio i prvim planetom kojeg su otkrili.

POSLJEDNJE PRIPREME Kepler su poslali u san, ali Tess je spremna za lov na planete

NASA je u ponedjeljak objavila fotografiju južnog neba na kojoj se vide stotine tisuća zvijezda koje će kasnije analizirati i tražiti znakove prolaska planeta ispred njih. Radi se o prvoj fotografiji koju su snimili sa sve četiri kamere na satelitu, a koja prikazuje područje koje će analizirati. No to je bilo samo zagrijavanje.

Sada je otkriveno i kako su na arXivu podijelili nacrt rada o prvom planetu kojeg je otkrio TESS. Radi se o Super-Zemlji koja se nalazi u orbiti zvijezde Pi Mensae, udaljene 60 svjetlosnih godina. NASA je na Twitteru potvrdila da otkriće novog kandidata na listi planeta. Inače, planet svoju zvijezdu okruži za 6,3 dana, a njegovo otkriće sada čeka dodatne provjere i potvrde.

No, ta Super-Zemlja nije sama. Kraj nje se nalazi i divovski planet koji je 10-ak puta veći od Jupitera i njemu treba 2100 dana da napravi krug oko zvijezde.

POTRAGA MEĐU ZVIJEZDAMA Nova NASA-ina nada: Sonda će u svemiru loviti 'male zelene'

Drugi rad koji je objavljen u srijedu navodi i još jedno otkriće. Radi se o zvijezdi LHS 3844 koja je udaljena 49 svjetlosnih godina. Planet je dobio oznaku LHS 3844b i svoju zvijezdu okruži za samo 11 sati, prenosi CNet.

Komentari (213)
  • SUPER! Sad još samo moramo smislit nad svjetlosni pogon, iskemijat legure koje će podnosit te brzine od 332.000 KM U SEKUNDI i sklopit brod i za 60 godina punim gasom od 0-24 smo tamo!

20. 9. 2018,   14:46
  • Putovanjem brzinom svjetlosti vrijeme putovanja za putnike se znatno skraćuje, a starenje usporava. Problem je u onima koji ostaju, posada može otići i vratiti se, ali u daleku budućnost. Znači, nije potrebno samo savladati tehnologiju međuzvjezudanih putovanja, već i kako se vratiti u svoje staro vrijeme. Ovo prvo će za koje stoljeće postati izvodljivo, ovo drugo je malo teže za riješiti. Ako putujem brzinom bliskoj svjetlosnoj i ako sam na putu ukupno npr 10 godina mjereno zemljinim vremenom, tada se želim i vratiti kući za 10 zemaljskih godina. Warp skokovi će vjerojatno biti mogući za kakvih par stotina godina ako ljudska vrsta preživi. I jedno i drugo i treće je danas moguće samo u Ratovima zvijezda i Zvjezdanim stazama.

20. 9. 2018,   15:20
  • Sa svakom sam novom obavjesti o potrazi za novim planetom, uvjereniji da smo mi ustvari “terminatori” koji se sele s planeta na planet, a o kojim istrebljivačima snimamo (mi, ljudska rasa) negdje iz podsvesti filmaša scenarije iz budućnosti, što nam se dokazuje svakim danom novim stvarima koje smo prije 30 godina vidjali samo u kinima. Dovoljno je spomenuti koliko smo zivotinjskih vrsta nepovratno uništili, o biljnim da de pišem. Sada je došlo vrijeme da počnemo razmišljati da se maknemo i počnemo uništavati neki drugi planet.

20. 9. 2018,   20:13