Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

6 savjeta kako život dovesti u red i vratiti mentalnu čvrstoću

None Foto: Dreamstime

Smislila je rješenje: Spisateljica Emma Young osjećala je zbrku u glavi, gubila je bez razloga kontrolu i bila nezadovoljna, napravila je plan kako se toga riješiti...

Osjećate li se zbunjeno, mrzovoljni ste ili zabrinuti? Vrijeme da ubrzate moždane stanice i vratite mentalnu čvrstoću. Nije svejedno kako provodite vrijeme, radite li nešto ili trošite vrijeme na društvene mreže, jedete li jabuku ili kolač, odlazite li u teretanu ili radije sjedite i gledate televiziju... Vi ste ti koji donosite odluke!

I spisateljica Emma Young osjećala je zbrku u glavi, gubila kontrolu i bila nezadovoljna. 

- Ove godine sam napunila 40 godina. Proslavila sam petu obljetnicu sretnog braka i proslavila rođendane naše dvoje djece. Imam solidne prijatelje i razumno uspješnu karijeru pisca. Ali, moj um je bio rastrgan. Osjećala sam da nisam bolesna, ali mentalno stanje bilo mi je nestabilno - opisala je Emma svoj život.

Kaže da je gubila živce sa djecom, bila razdražljiva u društvu supruga, brinula je zbog pogrešaka koje možda nije ni napravila, nije se držala plana dijete i vježbanja. Požalila se prijateljima, a oni su joj rekli da je to normalno, ali nije se s time mogla pomiriti pa je smislila kako mozak vratiti u formu. Naučila je kako se nositi sa stresom, piše Daily Mail.

Odlučila je nešto promijeniti pa je napravila plan sa šest točaka. Njoj je pomoglo, a može i vama. Usvojite savjete i mozak će vam biti zahvalan. Osjećat ćete se poletnije, optimističnije i sretnije, a svakodnevne odluke donosit ćete u trenu. 

Šest savjeta kako vratiti mentalnu čvrstoću:

1. Postavljajte si izazove

Svaki izazov koji uspješno završite ispunit će vas ponosom i podići samopouzdanje. S vremenom ćete osjećati da možete više. Izazovi neka ne budu preveliki, ali ipak vas moraju izvući iz zone života u kojoj se osjećate ugodno. To može biti neki sport i postizanje određenih rezultata ili avantura u prirodi.

2. Postavite si ostvarive ciljeve

Svaki cilj koji ste postavili u životu i do njega stigli, ispunit će vas zadovoljstvom i srećom. Ali, ciljevi moraju biti dostižni, a ne predaleki od vaših mogućnosti jer to može biti frustrirajuće. Recimo, odlučite da ćete u mjesec dana izgubiti tri kilograma, to i napravite. Kad nešto odlučite, razmišljajte o tome pozitivno. Npr. ne razmišljajte kako morate izgubiti kilograme već što ćete time dobiti. To je odlična motivacija.

3. Duboko udahnite

Duboki udah pomaže stvaranju energije i boljoj koncentraciji na cilj, na ono što želite napraviti ili postići. Ako počnete osjećati paniku u određenoj situaciji, usporite disanje na pet udisaja u minuti. Otprilike šest sekundi udišite zrak pa ga oko šest sekundi izdišite.

4. Ne sugerirajte si da nešto ne možete

Ako sami sebi govorite da nešto ne možete, tada to nećete ni napraviti. I obrnuto. Pozitivan stav donosi pozitivne rezultate. Odvojite 15 minuta dnevno i koncentrirajte se na sebe. Dopustite si da budete sami sa svojim mislima i razmišljajte pozitivno, o lijepim stvarima u životu, planovima... Mentalno jaki ljudi pozitivno razmišljaju o svemu. Za njih je čaša uvijek napola puna, a ne napola prazna, kao što to vide pesimisti.

5. Vježbajući tijelo, vježbate i um

Tjelovježba može transformirati vaš um jer je odlična u borbi protiv stresa i depresivnih stanja. Odete li liječniku i požalite se da ste depresivni, dobit ćete tablete. Ali, vježbanje ima daleko bolji učinak, a ne izaziva neželjene nuspojave. Razlog tomu je to što fizički napor regulira razinu hormona u tijelu. Pomaže i rastu novih moždanih stanica. Vježba ne mora biti isključivo u teretani. Pomaže i vrtlarenje, kućanski poslovi, šetnja... najmanje 15 minuta dnevno. Ako u životni stil ubacite i jogu ili dizanje utega, neka to bude dva puta tjedno.

6. Sada je vrijeme da se opustite

Sjednite, zatvorite oči i opustite mišiće. Dišite polako. U glavi odaberite riječ koju ćete tiho ponavljati u sebi kod svakog izdaha. To može biti riječ ljubav, mir, sreća... Primijetit ćete pregršt misli koje će vam ispuniti um. Ponovo udahnite, izdahnite i ponovite riječ. Neka to traje deset do 20 minuta. Na kraju ćete osjetiti kako vam ugodna toplina prolazi tijelom. Ova vježba dokazano oslobađa od stresa, tjeskobe i pomaže kontrolirati emocije.

Tema: Novosti iz dm svijeta

Komentari (23)
  • Vjera u sebe je jedini lijek kad ju nemas, nema tih savijeta koji ce ti pomoci. Vazan faktor u zivotu su obitelj i prijatelji. Njihova podrska i razumijevanje u svakom trenutku je hrana za dusu i razum. I naravno pozitivan stav i onda kada je najgore..!!!!

    27. 6. 2015,   12:05
  • najgore je kad osoba samu sebe pocne sazaljavat

    27. 6. 2015,   11:50
  • Dobar članak ali ako je netko mentalno slab teško da će se sam sa ovim savjetima izvući

    27. 6. 2015,   10:33